Comisia Federală de Comerț din SUA a interzis General Motors să vândă date sensibile despre șoferi. Agenția susține că producătorul auto și serviciul său OnStar au colectat și vândut date prețioase de geolocalizare și comportamentul șoferului fără a obține consimțământul corespunzător și acum nu le poate vinde agențiilor de raportare a consumatorilor timp de cinci ani.
„GM a monitorizat și vândut datele de geolocalizare precise ale oamenilor și informațiile despre comportamentul șoferului, uneori la fiecare trei secunde”, a declarat într-un comunicat președintele FTC, Lina M. Khan, anunțând acordul de consimțământ. „Prin această acțiune, FTC protejează confidențialitatea americanilor și îi protejează pe oameni de supravegherea necontrolată.”
Producătorul auto din Detroit a făcut deja mai multe modificări la politicile sale privind datele, potrivit unui comunicat de presă emis vineri. A întrerupt programul său Smart Driver și a dezabonat toți clienții săi în aprilie 2024 după ce The New York Times a raportat că GM a împărtășit informații personale despre condus cu companiile de asigurări.