Compania chineză Nio confirmă informațiile referitoare la lansarea noului său brand accesibil, Onvo, pe piețele din Europa, cu un prim model care va încerca să concureze Tesla Model Y, dar la un preț mai mic.
Onvo L60 este primul model electric cu care chinezii de la Nio încearcă să intre pe piața din Europa, încercând să concureze Tesla Model Y, dar și modelele electrice ale europenilor.
Mașina este un SUV Coupe, cu o lungime generoasă, de 4,82 metri, care oferă două versiuni de motorizare, de 322 CP și 462 CP, precum și două opțiuni de baterie, una de 60,6 kWh, iar cealaltă de 85 kWh.
Autonomiile promise de acestea sunt 555 km și, respectiv, 730 km, dar rămâne de văzut dacă aceste versiuni vor fi menținute și în Europa.
De asemenea, a fost anunțată o a treia baterie de 150 kWh, o capacitate imensă pentru un autoturism, care ar putea oferi clienților o autonomie de 1000 km, dar cu un preț foarte mare și cu o greutate pe măsură.
Mașinile Onvo vor fi compatibile cu sistemele de schimb ale bateriei, ceea ce înseamnă că prețul de achiziție ar putea fi mai mic pentru cei care optează pentru un astfel de sistem. Conform informațiilor transmise de companie, procedura de schimbare a bateriei într-o stație specializată durează 2 minute și 30 de secunde.
După cum au anunțat șefii Nio, prima piață pe care va fi lansat L60 va fi Marea Britanie, pentru că acolo nu există taxe vamale, iar prețul poate ajuta brandul să se lanseze mai ușor.
În Uniunea Europeană, Onvo va fi lansat undeva în trimestrul al doilea al anului viitor, mai întâi pe piețele mari, unde există cerere pe segmentul electric. Taxele vamale de 30,8% vor conduce inevitabil la prețuri majorate, ceea ce ar putea încetini rata de absorbție de către publicul european.
Numele brandului Onvo este un acronim al expresiei „On voyage”, dar marca are și un nume chinez, Ledao, care înseamnă „Calea spre fericire”, făcând referire la conceptul de „familie fericită care petrece timp împreună”.
Lansarea brandului și a primului model a fost puternic mediatizată în China, unde mașina a fost primită în această toamnă foarte bine de public, fiind intens comparată cu Tesla Model Y. De altfel, designul mașinii seamănă izbitor cu celebrul Model Y.
Onvo mizează foarte mult pe echipamentele standard oferite clienților, având trei display-uri, de 17,2 inchi, pentru infotainment, de 10 inchi, pentru instrumentarul de bord, plus alte două ecrane de 8 inchi pentru pasagerii din spate.
O a doua marcă destinată Europei, Firefly, ar urma să fie lansată de Nio în următorii ani, pentru a putea concura cu mărcile europene, dar și cu cele chineze care încep să devină tot mai populare, în special MG și BYD.
Brandul Nio nu a reușit să se impună în Europa, fiind considerat o marcă premium, cu prețuri mult peste media europeană, rivalizând mai degrabă cu germanii de la Audi, BMW și Mercedes.
În 2024, Nio a vândut aproximativ 1.500 de automobile în Europa, cu 30% mai puține decât anul trecut, în primul rând din cauza faptului că vânzările sale se bazează în primul rând pe piața din Germania, unde eliminarea subvenției a tras puternic în jos vânzările de mașini electrice.