UE ar putea vota luna aceasta pentru oficializarea tarifelor la mașinile electrice chinezești. Oficialii chinezi și europeni s-au întâlnit de mai multe ori în ultimele săptămâni fără succes.
Tarifele mult-așteptate impuse vehiculelor electrice fabricate în China de către UE ar putea fi aplicate din noiembrie, la aproximativ șase săptămâni după ce blocul va vota aprobarea lor pe 25 septembrie.
China se confruntă cu potențialele efecte ale unor tarife suplimentare de când Comisia Europeană a lansat anul trecut o investigație privind mașinile electrice produse local. Europa a propus creșteri semnificative ale tarifelor pentru toate mărcile vizate, deși rata creșterii tarifare variază în funcție de modul în care mărcile cooperează cu ancheta.
Sursele cred că Uniunea Europeană va organiza un vot pentru introducerea tarifelor definitive la sfârșitul acestei luni. Dacă votul va fi favorabil, taxele vor intra în vigoare în noiembrie. Singurul lucru care ar putea întârzia procesul ar fi dacă o majoritate calificată – care necesită cel puțin 15 state membre ce reprezintă 65% din populația UE – votează împotriva tarifelor.
Auto News raportează că oficialii din China și UE au avut mai multe întâlniri în această lună pentru a explora alternative la tarife, dar s-au făcut puține progrese. UE consideră că o soluție trebuie să fie bazată pe regulile Organizației Mondiale a Comerțului și să abordeze subvențiile de care beneficiază vehiculele electrice chinezești. Ministrul comerțului din China, Wang Wentao, va vizita Europa săptămâna viitoare pentru a discuta cu șeful comerțului din UE, Valdis Dombrovskis.
UE a făcut mai multe revizuiri ale tarifelor propuse în ultimele săptămâni. Cel mai recent, a redus rata pentru Tesla de la 9% la 7,8%, după ce inițial i-a aplicat un tarif de 20,8%. Acest lucru se datorează faptului că Tesla nu a beneficiat de atât de mult sprijin din partea guvernului chinez, în comparație cu alți producători auto, deși a primit baterii la preț redus.
Rata pentru Geely a fost, de asemenea, redusă de la 19,9% la 18,8%. UE a revizuit și tarifele pentru SAIC – care deține MG – de la 36,6% la 35,3%. Aceasta a fost lovită cu cea mai mare rată din cauza lipsei de cooperare cu ancheta. Toate aceste tarife se adaugă la tariful existent de 10% pentru mașinile importate.