Yamaha MT-09 – o combinație tentantă

Da mai departe!

Frumusețea motocicletelor naked, cum ar fi aceasta, este că sunt atât de distractive și la viteze mici, parcă sunt concepute pentru drumurile din România care sunt deseori ocupate și aglomerate. La AutoReport.ro am testat o motocicletă plină de viață, cu o accelerație încantatoare, și cu o greutate redusă.
Noua versiune MT-09 este echipată cu același motor CP3, EURO4, de 847 cc, cu 3 cilindri, răcit cu lichid, având o putere de 115 CP la 10.000 RPM și un cuplu de 87.5 Nm la 8.500 RPM. Este un motor ușor, agil și puternic, fiind ideal pentru călătoriile de zi cu zi. Există 3 setari ale injecției, care pot fi schimbate și în mers. Răspunsul la accelerație este mai agresiv în modul A, care oferă un răspuns foarte rapid al accelerației sincronizată cu TCS-ul care este setat pentru un condus sportiv, modurile STD și B sunt liniare, având un nivel mai scăzut. Dacă sunteți la prima călatorie cu un MT-09, vă recomand să incepeți cu modul B și să aveți mare grijă, motorul răspunde imediat și are cuplu de jos.
Prin modelul din 2017, s-a introdus un stil mai agresiv, poziție de condus mai in față pentru a accentua viteza, luminile cu LED, un schimbător de viteze rapid (QSS), ambreiaj A&S și furci frontale noi care, sunt ajustabile atât pentru amortizarea compresiei, cât și pentru amortizarea la recul, reducând considerabil voblajul la viteze mari.
Nervurile laterale uşoare ale radiatorului, împreună cu prizele de aer mari montate pe rezervor şi aripioarele farurilor frontale conferă un aspect curat şi dinamic.
Motocicleta este ușoară, are 190 de kg cu plinurile făcute, asta datorându-se noului șasiu din aluminiu turnat.
MT-09 beneficiază, de asemenea, de o cutie de viteze cu șase rapoarte, cu schimbare lină și precisă. Sistemul de schimbare rapidă (QSS) asigură trecerea mai rapidă şi uniformă la treptele superioare şi vă permite să obţineţi cele mai bune rezultate. Ambreiajul A&S asigură o stabilitate îmbunătăţită a şasiului la trecerea rapidă într-o treaptă inferioară înainte de a vira.
Stabilitatea la viteza de autostradă (130 km/h) este excelentă, in pofida poziției de condus și a lipsei paravântului. Manipularea este bună, ghidonul lat și geometria sportivă combinată cu greutatea ușoară, ofera o senzație plăcută.
Farurile frontale duble, sunt echipate cu patru becuri cu LED-uri, însoţite de lumini de poziţie duble cu LED-uri.
Frânele, marca NISSIN, sunt un alt punct forte pentru MT-09, pe roata faţă frânarea se face pe două discuri duble de 298 mm şi etriere cu patru pistonaşe, iar pe roata spate pe un disc de 245 mm. Frânele cu sistem ABS standard, sunt foarte bine setate, chiar dacă nu există sistem de frânare combinat pe acest model, în timp ce sistemul de frânare al motorului va suplimenta nevoile de oprire oferind o decelerare liniară, care ar produce cu siguranţă o notă mai antrenantă cu un sistem de evacuare personalizat.
Capătul posterior al MT-09 are un nou aspect graţie utilizării unui suport pentru plăcuţa de înmatriculare montat pe braţ oscilant ce dispune de un montant din aluminiu cu o singură faţă. Îmbunătăţirea capătului posterior a fost întregită printr-o lampă posterioară cu LED-uri şi o capotă posterioară restilizată pentru a accentua aspectul uşor şi agil al motocicletei.
Suprafaţa oglinzilor este destul de mare iar vizibilitatea este bună chiar dacă trebuie să miști puțin capul intr-o parte ca să vezi mai bine in spate.
Panoul de bord LCD complet digital, este destul de complex şi indică viteza, turația motorului, nivelul de combustibil, treapta de viteză, ora, temperatura exterioară, kilometri parcurși.
MT-09 reprezintă spiritul sportiv al lui Yamaha și sentimentul de distracție, captivându-i pe toți cei care l-au condus, motorul său puternic, greutatea redusă, aspectul agresiv și, la fel de important, prețul său competitiv de numai 8.950 EUR (TVA Inclusa).

Specificații tehnice:

Tip motor: 3-cilindri, 4 timpi, Răcit cu lichid, DOHC, 4-supape
Capacitate cilindrică: 847 cmc
Alezaj X Cursă: 78,0 mm x 59,1 mm
Compresie: 11,5 : 1
Putere maximă: 84,6 kW (115PS) @ 10.000 rpm
Cuplu maxim: 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8.500 rpm
Sistem de ungere: Carter umed
Tip ambreiaj: Umed, Disc multiplu
Carburator: Injecţie de carburant
Sistem de aprindere: TCI, Electric
Sistem de transmisie: Angrenaj constant, 6-viteze
Transmisie finală: Lanţ
CO2 emission; 127 g/km
Anvelopă față: 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Anvelopă spate: 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
Lungime totală: 2.075 mm
Lăţime totală: 815 mm
Înălţime totală: 1.120 mm
Înălţimea șeii: 820 mm
Gardă minimă la sol: 135 mm
Rezervor carburant : 14 L
Rezervor ulei: 3,4 L

Related posts