VW Touareg – mai mare, mai bun!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Unul dintre cele mai așteptate teste pentru AutoReport.ro este acesta cu noul Touareg. Cel mai mare SUV VW a venit de la Porsche București Nord la testele noastre într-o perioadă ploioasă, perfectă pentru a ne arăta ce poate.
VW Touareg este o legendă deja printre SUV-uri, dar și unul dintre cele mai populare modele din România. Lansat prima dată în 2002, offroaderul german a ajuns deja la a 3-a generație.
Este cea mai impunătoare și cea mai frumos desenată generație de până acum și a urcat în segment pentru a se bate cu colegii din gama premium. Din punct de vedere al designului, noua generație este schimată complet: plecând de la liniile drepte din design, până la profilul masiv. În partea față, grila masivă cromată și blocurile optice live, creează ca un fel de festival de strălucire și lumină.
Deși în grup dieselurile au devenit cam hulite, pe un SUV masiv precum Touareg nu poți pune decât un diesel cu cuplu mare și potent. Astfel, V6-le Turbo produce 286 CP dar și un cuplu de 600 Nm care ar mai putea mișca un Boieng încă o dată. Cutia automată cu 8 trepte livrează foarte bine puterea, pentru a avea un ansamblu ce niciodată nu duce lipsă de rezerve. La acest comportament admirabil se adaugă o direcție extrem de precisă, asistată electromecanic.
Impresionante sunt schimbările la capitolul dinamică. Aici ajută foarte mult puntea spate modificată. Touareg este în continuare mai pregătit pentru offroad decât alte concurente, mai ales datorită gărzii la sol de 22 centrimetri, a tracţiunii integrale 4Motion, dar şi suspensiei penumatice reglabile. Sistemul 4×4 are un diferențial central și poate distribui cuplul pe cele două axe în funcție de nevoie. Suspensia pneumatică are mai multe moduri: cea de off-roader adevărat vine cu o gardă la sol de 29 de centimetri. Asta înseamnă că suspensia pneumatică poate ridica mașina cu 7 centimetri. Unghiurile de atac și de degajare cresc.
Pentru autostrăzi, există modul sport, care reduce garda la sol din raţiuni aerodinamice. Vă sfătuim să faceţi asta, veţi descoperi un SUV cu o manevrabilitate deosebită. Butonul de pe consola centrală în partea dreaptă și sunt diferite de cele clasice, pentru șosea (Eco, Comfort, Normal, Sport și Individual). Selectorul 4Motion are pentru ieşiri în offroad următoarele moduri: Snow, Off-Road Auto, Sand, Gravel şi Off-road expert.
În interior regăsim o atmosferă premium, materialele folosite și îmbinările fiind dintre cele mai bune. Designul nu excelează prin forme și tușe, ci prin altceva… Odată cu noul Touareg, Volkswagen prezintă pentru prima dată Innovision Cockpit care constă într-o unitate de comandă integral digitalizată. Această unitate îmbină instrumentele digitale de bord (Digital Cockpit cu display de 12 inchi) cu sistemul multimedia de top Discover Premium (cu ecran de 15 inchi) unindu-le într-o singură unitate care permite utilizarea tuturor funcțiilor, oferă informaţii, permite comunicarea şi asigură divertisment. Această unitate funcţionează aproape integral fără taste sau butoane clasice. Activ mereu, cu sistem de comandă intuitivă și opțiuni de personalizare maximă Innovision Cockpit din dotarea noului Touareg oferă azi interiorul digital al viitorului.
Cu Innovision Cockpit, șoferul poate adapta sistemele de asistență şi setările dinamice şi de confort, pentru a corespunde preferințelor proprii. Șoferul poate personaliza în permanenţă maşina, ceea ce îi deschide o nouă lume, în care utilizatorul şi pasagerii nu trebuie să se adapteze la automobil, ci automobilul se adaptează la ocupanții săi. Noul automobil Volkswagen poate fi configurat ca un smartphone nou pentru a satisface preferințele şi nevoile personale ale fiecăruia. Acest lucru este posibil datorită numărului mare de sisteme şi programe interconectate, controlate prin intermediul interfeţei digitale şi a volanului multifuncţional. În acest Touareg cu dimensiuni mai mari, pot încâpea chiar 7 persoane, având suficient loc.
Noua generație Touareg oferă cea mai largă gamă de sisteme de asistenţă, de control a caracteristicilor dinamice şi de dotări pentru confort integrată vreodată într-un autovehicul Volkswagen. Printre acestea se numără tehnologii precum: funcţia de asistenţă pentru vizibilitatea pe timp de noapte numită Nightvision (detectează pe timp de noapte persoanele şi animalele cu ajutorul camerei cu infraroşu), asistentul pentru ambuteiaje şi porţiuni de drum în lucru (accelerare, frânare şi direcţie parţial automatizate şi menţinerea benzii de rulare la viteze de până la 60 km/h), asistentul pentru intersecţii (reacţionează la vehiculele care intersectează Touareg în partea din față), direcția activă pentru tracţiunea integrală (astfel Touareg devine la fel de manevrabil ca un automobil compact), noul sistem electromecanic de preîntâmpinare a răsturnării cu braţe stabilizatoare controlate electro-mecanic, farurile IQ.Light – LED-Matrix (lumini de drum şi de întâlnire controlate interactiv cu ajutorul camerei video) şi display-ul head-up proiectat direct pe parbriz.

VW Tiguan 3.0 V6Tdi DSG 4×4
– 0-100 km/h: 6,1 secunde
– Viteza maximă: 235 km/h
– L/l/î: 4.878/1.984/1.702
– Masă proprie: 1.995 kg
– Volum portbagaj (l): 810
– Cilindree (cmc): 2.967
– Putere (CP): 286 la 3.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 600 la 2.250 rpm
– Consum mediu: 8 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: Automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts