VW schimbă întreg managementul diviziei de software, CARIAD, dar nu o desființează

Da mai departe!

Șeful VW Group a decis să înlocuiască toată linia de directori a CARIAD, din cauza întârzierilor în livrarea noilor sisteme de operare pentru mașinile autonome și a pierderilor înregistrat în 2022.

Dirk Hilinberg, CEO-ul CARIAD, divizia de software a VW Group, va fi schimbat, la fel și șeful tehnologiei (CTO), Lynn Longo, și CFO-ul Thomas Sedran, într-o decizie radicală a șefului VW Group, Oliver Blume, care este nemulțumit de performanțele acestei divizii. CARIAD a fost înființată prin preluarea tuturor departamentelor de software din cadrul grupului german, pentru a dezvolta noile sisteme de operare care ar trebui să stea la baza unei noi generații de automobile, conectate și autonome. Mărcile Porsche și Audi sunt primele afectate, dar și proiectul Trinity al VW, iar problema softului este cea care a contribuit decisiv la demiterea fostului CEO al VW Group, Herbert Diess. CARIAD a întâmpinat întârzieri repetate în procesul de dezvoltare și livrare a software-ului necesar noilor mașini, iar din punct de vedere financiar a continuat să genereze pierderi. Informația a apărut inițial în presa germană, fiind ulterior confirmată de companie. Volkswagen a transmis oficial decizia de înlocuire a conducerii companiei CARIAD. „După optimizările tehnice din ultimele luni,

Grupul Volkswagen dezvoltă acum CARIAD structural și din punct de vedere al personalului – aceasta include: restructurarea organizației CARIAD, accelerarea implementării platformelor E3 (arhitectură electronică end-to-end), orientare structurală către dezvoltarea de vehicule definite prin software (SDV), parteneri de tehnologie îmbunătățită”. VW l-a confirmat și pe Peter Bosch, care va deveni CEO al CARIAD începând cu 1 iunie 2023 și va fi, de asemenea, responsabil pentru finanțe, achiziții și IT. „Când am preluat mandatul în septembrie 2022, am subliniat că CARIAD este un factor cheie de succes pentru Grupul Volkswagen.

Ca unul dintre elementele noastre de bază ale planului în 10 puncte, am abordat chestiuni-cheie: –        Consolidarea competențelor de bază ale CARIAD –        Revizuirea interfetelor catre marci –        secvențe de pași realiste pentru arhitecturile software –        creșterea eficacității –        Extinderea parteneriatelor strategice

În acest scop, am luat decizii importante în ultimele luni și am stabilit linii directoare – inclusiv ordonarea arhitecturilor software și termenele asociate pentru proiectele noastre de vehicule. Pe baza analizei noastre aprofundate, am tras concluzii concrete suplimentare și acum întreprindem o dezvoltare ulterioară în profunzime a CARIAD. Dorim să mulțumim echipei lui Dirk Hilgenberg pentru angajamentul pasionat și progresul pe care l-au făcut. Suntem deja în discuții cu ei despre posibile noi sarcini în cadrul Grupului Volkswagen”, a declarat Oliver Blume, șeful VW Group.

Printre schimbările esențiale de strategie la CARIAD se numără și extinderea parteneriatului cu Mobileye, subsidiară Intel, precum și explorarea de noi parteneriate cu giganții din tehnologie, care ar putea ajuta la recuperarea întârzierilor.

Porsche, Audi și VW au fost nevoite să-și amâne unele proiecte din cauza întârzierilor CARIAD, iar noile modele Porsche Macan și Audi Q6 e-tron vor folosi softuri intermediare, pentru a nu-și compromite planurile de lansare, pe noua platformă PPE. Informația potrivit căreia CARIAD ar putea fi desființată a fost infirmată de o altă sursă din interiorul VW, care a declarat că dacă acest lucru s-ar petrece grupul nu ar mai putea lansa niciun model nou în următorul an și jumătate. VW Group a subliniat, de altfel, că mărcile vor beneficia în continuare de CARIAD. „CARIAD va fi legat mai strâns de mărcile Grupului Volkswagen și va fi stabilit în continuare ca furnizor intern pentru tehnologiile viitoare”. CARIAD are în acest moment peste 6000 de angajați, majoritatea programatori, dar specialiștii susțin că marea problemă a companiei este organizarea, într-o structură complicată, lipsită de transparență și divizată în mai multe centre de activitate, preluate de la branduri. 

Peter Bosch, a cărui numire ar urma să fie aprobată chiar în această săptămână în Adunarea Generală a companiei, are o carieră de succes, el fiind responsabil pentru aproape șapte ani de rețeaua de producție globală a VW, pe care a reușit să o optimizeze și să-i pună la punct procesele și structura. Din 2017, a fost numit director de producție al Bentley, reușind să elimine pierderile de producție și să contribuie la rentabilizarea mărcii de lux. 

Restructurarea companiei aprobată de Consiliul de Supraveghere va include mai mulți pași, după cum anunță VW Group:

–        Restructurarea organizației CARIAD

–        Implementarea accelerată a platformelor E³

–        Accent structural pe dezvoltarea de vehicule definite de software (SDV)

–        Parteneriate tehnologice consolidate cu jucători puternici din domeniul tehnologiei

–        Un nou model de conducere și echipă

Related posts