Volvo Cars se pregăteşte pentru campanie rapidă de electricare a gamei sale de vehicule

Da mai departe!

Volvo Cars se pregăteşte pentru campanie rapidă pentru a transforma toate modelele sale de bază – trei SUV-uri şi două sedanuri – în vehicule electrice şi pentru a introduce un vehicul monovolum electric de lux, menit să crească vânzările în Asia, au declarat două persoane care cunosc planurile, transmite Reuters.

Producătorul suedez de automobile, deţinut în proporţie de 82% de Zhejiang Geely Holding Group din China, este aşteptat să lanseze cel puţin şase vehicule electrice cu baterii noi până în 2026, au declarat cele două persoane pentru Reuters.

Volvo şi-a anunţat obiectivul de a face întreaga sa gama complet electrică până în 2030.

Divizia companiei din Australia a declarat că intenţionează să vândă doar vehicule electrice pe această piaţă, din 2026.

Planurile referitoare la electrificarea gamei reprezintă cea mai mare actualizare a gamei de modele Volvo de când Geely a achiziţionat marca de la Ford Motor, în 2010.

Sub Geely, Volvo a început să partajeze cu Geely tehnologii precum platformele auto.

Schimbarea pentru Volvo, un brand suedez care şi-a construit o reputaţie pentru siguranţă şi design utilitar, rezultă dintr-un accent mai mare pe tendinţele clienţilor din Asia şi dintr-un efort de a câştiga vânzări pe piaţa respectivă, au spus sursele.

Geely a refuzat să comenteze.

Printre noile maşini electrice cu baterie care sunt planificate pentru următorii patru ani se numără un monovolum sau o camionetă marca Volvo, care ar avea la bază un vehicul pe care marca Geely’s Zeekr îl vinde în China.

Denumită Zeekr 009, duba electrică uriaşă, al cărei preţ începe de la aproximativ 500.000 de yuani (74.179 USD), oferă trei rânduri de locuri.

Vehiculul concurează cu modelul Toyota Alphard, o dubă de afaceri sau de familie, cu scaune pentru pasageri asemănătoare cu cele ale avioanelor business, care s-a dovedit populară pe pieţele asiatice, cum ar fi China şi Japonia, ca alternativă la limuzină.

Volvo a mutat activitatea de dezvoltare a sedanurilor şi a viitorului model de transport de persoane în centrul său de cercetare şi dezvoltare din Shanghai, au spus persoanele.

Primul dintre noile modele electrice planificate de Volvo, crossover-ul sport-utilitar EX90 a fost dezvăluit la sfârşitul anului trecut.

Este de aşteptat să ajungă în showroom-uri la începutul anului 2024.

Alte maşini electrice cu baterie în curs de dezvoltare includ versiuni electrice ale produselor principale Volvo – vehiculele crossover XC90, XC60 şi XC40 şi sedanurile S60 şi S90, au spus sursele.

Acele maşini vor urma indiciile de design simple ale Volvo, dar noul MPV va viza cumpărătorii din China şi alte pieţe cu un design mai ”emoţional”, care se bazează pe Zeekr 009, care are o grilă masivă, iluminată cu LED, au spus sursele. Volvo şi-a dezvoltat şi vândut motorul pe benzină şi operaţiunile de propulsie hibridă către Geely.

Related posts