Un nou record mondial, posibil cu ajutorul anvelopelor de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3 SUV

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Nokian Tyres anunță stabilirea unui nou record mondial, confirmat oficial de Guiness drept „Cel mai rapid timp pentru împinsul unui autoturism pe o distanță de 1,6 km”. Această performanță a fost atinsă de către Jussi Kallioniemi, cu ajutorul anvelopelor de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, care se remarcă printr-o rezistență extrem de redusă la rulare. Recordul a fost stabilit sâmbătă, 24 octombrie 2020, pe pista de testare Nokian Tyres din Nokia, Finlanda.

 Jussi Kallioniemi din Nokia a avut nevoie de doar 13 minute și 26 de secunde pentru a împinge un autoturism cu o greutate de 2.100 kilograme pe o distanță de 1,6 km. Acest rezultat depășește recordul anterior cu aproape două minute. Pentru demonstrație, Kallioniemi și-a folosit propria mașină, un Saab din 2006, alintat „Röhkö”. Matti Morri, Technical Customer Service Manager la Nokian Tyres, s-a aflat pe scaunul șoferului în timpul demonstrației.

Oamenii îmi spun adesea că nu arăt ca un om puternic – și chiar nu sunt. Aceasta a fost o performanță ce poate fi comparată cu o alergare pe distanță medie, nu cu o demonstrație de forță. Puterea se poate obține în două moduri: fie prin creșterea forței proprii, fie prin reducerea rezistenței la rulare.”, spune Kallioniemi.

Atunci când o mașină este împinsă, important este să fie învinsă rezistența la rulare. Deci, cu cât este mai mică rezistența la rulare a anvelopelor, cu atât mașina va rula mai ușor. Rezistența la rulare se referă la energia consumată de anvelopă în timpul contactului cu șoseaua. Aceasta este importantă și pentru șoferi. O anvelopă cu rezistență redusă la rulare este o alegere ecologică și economică.

Chiar și mașinile mai vechi pot rula ușor atunci când sunt echipate cu anvelope de iarnă premium, fără ținte, sigure și confortabile, precum Nokian Hakkapeliitta R3 SUV. Dacă presiunea anvelopelor este verificată, utilizarea anvelopelor cu rezistență redusă la rulare poate economisi până la 0,5 litri de combustibil la 100 km sau poate extinde substanțial autonomia unui vehicul electric, chiar și în timpul iernii. În același timp, mediul înconjurător este protejat, datorită emisiilor mai mici de CO2.”, adaugă Morri.

 

Terapie și soluții

Ideea de a împinge o mașină a apărut întâmplător. Jussi Kallioniemi suferea de dureri de spate și a început terapia de recuperare împingând o cutie grea la sala de sport. La un moment dat, a început să se gândească cu ce ar putea înlocui cutia și i-a venit ideea de a împinge mașini de pe site-ul Guinness.

Kallioniemi spune că nu îl interesează prea mult dacă termină primul sau ultimul într-o cursă. În schimb, este interesat de rezolvarea problemelor și de gestionarea imaginii de ansamblu. Proiectul a avut ca rezultat chiar o invenție care așteaptă să fie brevetată. Împreună cu prietenul său, Kallioniemi a creat o telecomandă care îi permite să întoarcă singur roata în timpul antrenamentelor, fără a fi nevoie de un șofer.

”Dacă ar fi fost vorba doar despre forță, nu aș fi avut energia de a continua proiectul. Motivația mea vine din identificarea soluțiilor. Când ai de-a face cu limite extreme, e important să poți simplifica totul cu 1-2%”, spune Kallioniemi. ”Am lucrat sistematic și persistent. Un bărbat normal, de vârstă mijlocie, poate doborî recordul mondial dacă ia totul în considerare și încearcă să facă mașina să ruleze cât mai ușor.”, completează acesta.

 

Împreună datorită valorilor comune

Kallioniemi s-a antrenat pe pista de testare Nokian Tyres din Nokia, Finlanda, unde este situat sediul producătorului de anvelope premium. Kallioniemi împărtășește multe valori comune cu Nokian Tyres.

”Pasiunea noastră pentru dezvoltarea de anvelope este similară cu pasiunea lui Jussi pentru antrenament. Testăm produsele noastre în toate condițiile. Este foarte important pentru noi ca oamenii să se simtă bine. Corpul și mintea trebuie să fie în echilibru pentru a valorifica cunoașterea și creativitatea noastră scandinavă în cele mai sigure și ecologice anvelope din lume. Aceasta ne aduce tuturor liniște sufletească.”, spune Matti Morri.

 

Date relevante despre record
În acest proiect s-au implicat atât compania Myontec Oy, specializată în îmbrăcăminte inteligentă și monitorizarea mușchilor, cât și compania de electronice sportive Polar Electro Oy.

Jussi a folosit în pregătirea sa un monitor Polar. Ne-a fost ușor să ne implicăm, deoarece am văzut că încercarea de a doborî recordul anterior are loc pe teren solid. De-a lungul anilor, produsele Polar au fost folosite în spațiul cosmic și pentru mașinile de curse de Formula 1, astfel că măsurarea unei încercări de record a fost o mare provocare. În timpul demonstrației, Jussi și-a urmat planul și nu a început prea în forță. Datele înregistrate de unitatea multi-senzor care măsurau performanța lui Jussi au fost trimise în timp real către serviciul de tip back-end, utilizând cea mai recentă tehnologie radio IoT.”, spune Ville Uronen, Smart Coaching Manager, Polar.

Ritmul cardiac maxim atins în timpul demonstrației a fost foarte scăzut, doar 164 de bătăi pe minut, chiar dacă viteza a crescut încă din primii 100 de metri și a ajuns până la 10,4 km/h. Activitatea musculară a fost de aproximativ 41% din valoarea maximă măsurată. La mijlocul demonstrației, Jussi își folosea 35% din puterea musculară.

Nivelul de activitate a fost mai mare pe partea stângă, pe mușchii coapsei din față și din spate și pe mușchii fesieri, ceea ce indică echilibrul muscular. Probabil se datorează și faptului că pista avea o formă circulară. Sarcina musculară rămâne moderată, ceea ce permite o performanță constantă și evită oboseala musculară extremă. Antrenamentul lui Jussi a avut un mare succes. Controlul puterii a fost admirabil, deoarece el împingea mașina în timp ce își folosea doar 35-40% din potențialul maxim.”, spune expertul Heidi Jarske, Myontec.

Succesul îmi dă un plus de energie și satisfacție. Simt că ultima piesă a puzzle-ului a fost așezată.”, spune Kallioniemi.

 

Informații despre Jussi Kallioniemi

  • Are 47 de ani și locuiește în Nokia împreună cu familia sa.
  • Este deținătorul recordului mondial „Cel mai rapid timp pentru împinsul unui autoturism pe o distanță de 1,6 km”.
  • El a stabilit anterior recordul pentru „Cel mai rapid maraton transportând un pachet de 27,2 kg: 4 h 34 min 24 s”.
  • S-a concentrat pe dezvoltarea propriei forțe musculare și a rezistenței acesteia, în special în 2019.
  • S-a antrenat în împinsul unei mașini pe o distanță de aproximativ 600 km în 2020.
  • A inventat o telecomandă pentru antrenament, care așteaptă să fie brevetată.

 

Informații despre Vehiculul „Röhkö” – Deținătorul recordului

  • Saab 97-X 5.3i Arc.
  • Motor: 5.3 l V8, 304 hp.
  • Greutate: 2,170 kg.
  • Kilometraj: peste 211.000 km.
  • Funcționează pe biogaz.
  • La pornire, scoate un scârțâit specific („röhkäisy” în finlandeză).

 

Informații despre anvelopele de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3 SUV

 

  • Anvelopă de iarnă nordică fără ținte, câștigătoare a mai multor teste.
  • Combinație perfectă de siguranță și confort în timpul condusului pe orice vreme de iarnă.
  • Particulele Cryo Crystal 3 din compusul de cauciuc aderă pe suprafața șoselei.
  • Ghearele de zăpadă dintre blocurile benzii de rulare cresc și mai mult aderența.
  • Oferă economii de combustibil și crește gama EV.
  • Alegerea numărul unu pentru un condus mai ecologic.
  • Dimensiunea anvelopei folosite pentru stabilirea recordului: 255/55 R18.
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts