SUA: preturile masinilor second hand a explodat. Acestea devin o investiție mai bună decât Bitcoin

Da mai departe!

Preţurile maşinilor second-hand cresc mai repede decât bitcoin şi alte active, potrivit analistului de piaţă Jim Bianco, citat de CNBC. Același trend de creștere se face simțit și în Europa pe fondul unor termene de livrare tot mai mari pentru mașinile noi.

„Daca vrei sa stii care este cea mai buna investitie pe care probabil ai avut-o in 2021, este acea masina care sta pe aleea ta sau in acel garaj”, a declarat presedintele Bianco Research la emisiunea „Trading Nation” de la CNBC. „Se apreciaza mai repede decat piata bursiera si, in ultima vreme, mai repede decat unele criptomonede”.

El isi construieste analiza pe baza indicelui Manheim al preturilor masinilor second-hand, care este conceput pentru a urmari tendintele preturilor pe piata.

„In ultimele patru luni, pretul lor a crescut cu peste 20%. Nu numai ca este mai mult decat indicele S&P, dar in ultimele patru luni este mai mult decat bitcoin”, a spus el. „Incepand cu 15 decembrie, cel mai recent set de date pe care il avem, indicele accelereaza din ce in ce mai mult”.

Bitcoin a crescut cu aproximativ 5% in ultimele patru luni, pe baza inchiderii bursiere de joi. S&P 500 a crescut cu 26% pana acum in acest an.

Bianco spune ca preturile sunt influentate de doi factori. Primul este reprezentat de cei care nu-si mai pot permite o masina noua din cauza penuriei de semiconductori.

Kelley Blue Book raporteaza ca preturile autoturismelor au atins niveluri record. In noiembrie, pretul mediu pentru o masina noua era 46.320 de dolari, iar cele second-hand au ajuns la 27.569 de dolari, o crestere de 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Al doilea motiv sunt speculatorii care vor sa vanda vehicule.

„Ceea ce vedem in cazul masinilor second-hand este o goana pentru ca oamenii sa le cumpere si o goana pentru ca oamenii sa speculeze cu ele”, a precizat el. „Cumparati-le acum, pentru ca se vor scumpi”.

„Are toate semnele revelatoare ale unei bule”, a spus Bianco. „Preturile masinilor de ocazie ar trebui sa fie un activ care se depreciaza. Nu ar trebui sa creasca in pret. Cu toate acestea, in acest an, pretul lor a crescut cu 49%, poate chiar 50%.”

Related posts