Skoda Kodiaq – ursul din Cehia

Test Skoda Kodiaq (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Primul SUV autentic produs de Skoda a ajuns și la testele AutoReport.ro. Am luat un Kodiaq de la Avia Motors pentru a vedea cu ce avantaje încearcă să își facă loc pe o piață deja aglomerată.

Numele de Kodiaq provine de la ursul Kodiak din Alaska, iar modul de pronunțare cu Q-ul la final este derivat din limba băștinașilor din frigurosul stat. SUV-ul mărcii din Cehia este bazat pe platforma Tiguan, dar la dimensiuni pare mai degrabă apropiat de prima generație Audi Q7.
Kodiaq arată foarte bine liniile drepte și unghiurile ascuțite exprimând masivitate, acesta fiind, după părerea noastră, cel mai frumos model pe care îl are Skoda în portofoliu. Blocurile optice împărțite în două elemente distincte au devenit definitorii pentru designul acestei mărci și la fel și sigla pronunțată.
La o primă impresie am fost plăcut surprinși de spaţiul peste medie disponibil în interior, lucru lesne de înțeles având în vedere că avem dimensiuni generoase la exterior, mai exact o lungime de 4,70 metri şi o lăţime de 1,88 metri. În interior au suficient loc 5 persoane adulte, acestea călătorind confortabil. Designul interior este unul destul de clasic, în stilul în care ne-au obișnuit mașinile din grupul VW. Materialele folosite sunt însă bună, chiar apropiate de clasa premium. Sistemul de infotainment oferit se numește Skoda Reconnect și include navigație, smart link și acces la aplicații, accesul de pe displa-ul tactil mare făcându-se într-un mod simplu și intuitiv.
O altă caracteristică importantă este volumul portbagajului, care variază între 720 şi 2.065 litri (cu scaunele spate rabatate).
Sub capotă avem motorul TDI 2,0 litri care produce 150 CP. Acesta este cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte. Kodiaq nu duce lipsă de cuplu motor în nici o situație și este și destul de sprinten pentru cât este de masiv.
Tracțiunea integrală este disponibilă pe majoritatea motorizărilor și cuprinde un ambreiaj multidisc controlat electronic. Nu am dus mașina pe drumuri foarte accidentate, dar credem că nu ar avea nici o problemă pe drumuri forestiere sau offroad.
Kodiaq vine echipat cu o mulțime de sisteme de siguranță activă și pasivă. Printre noutăți sunt: funcția de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor. Există și sisteme care monitorizează banda de mers și unghiul mort, oboseala șoferului sau pot observa semnele de circulație. De asemenea, Kodiaq te avertizează și asupra traficului atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare.
Skoda Kodiaq 2.0 TDi 4×4 DSG
0-100 km/h: 10 sec
Viteza maximă: 194 km/h
L/l/î: 4.697/1.882/1.655
Masă proprie:1.752 kg
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 150 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 340 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts