Seat Ibiza facelift – alinierea la gamă

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Seat Ibiza a fost o mașină destul de bine vândută pe piață din România. Acest model a primit acum un Facelift pe care AutoReport.ro îl testează acum, iar alături de acest Facelift mai vine și o variantă nouă de motorizare.


Faceliftul subcompactei spaniole a adus în gamă și un motor mic de doar 1 litru. De fapt, aceasta este una dintre cele mai importante modificări aduse mașinii. Jantele de 17 inch disponibile pe acest model dau, totuși, un suflu nou designului.
Modelul testat de noi vine în varianta de echipare FR, de fapt și singura care îți aduce sub capotă acest motor nou. Deși mașina arată mai sportiv, probabil mulți nu o să fie satisfăcuți pe deplin de cei doar 110 CP pe care îi livrează Ibiza.
Faceliftul este destul de timid și a afectat în principal partea față a mașinii, acolo unde confundăm puțin Ibiza cu noul Leon.
Sub capotă, motorul de 110 CP și cu un cuplu de 200 Nm își face treaba foarte bine. 1.0 TSI se descurcă mult mai bine decât 1.2 TSI și, din păcate, este disponibil doar în versiunea aceasta, dar noi l-am vedea făcând carieră și pe alte modele din grupul Volkswagen.
Cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, motorul face din această mașină una care se mișcă bine în traficul urban. Comportamentul direcției este undeva pe la media segmentului, iar suspensiile absorb destul de bine gropile. Ibiza stă decent în viraje, dar nu trebuie să o confunzi cu vreo mașină sport.
În interior regăsim un design destul de plictisitor, materialele fiind, totuși, decente. Așteptăm de la următoarea generație un design mai interesant al bordului. La capitolul spațiu oferit, mașina este undeva la media segmentului, la fel și la spațiul oferit pentru bagaje. Consola centrală prezintă un afișaj tactil de dimensiuni rezonabile, de unde se comandă multe funcții ale mașinii, acesta fiind unul dintre puținele elemente moderne din designul interior.
Cel mai nou sistem de siguranță prezent la bord, pe lângă ABS și ESP, se numește Multi Collision Brake. Modelul de test era echipat cu camera pentru marșarier, dar și senzori de parcare, aceste dotări fiind opționale.
Seat Ibiza facelift 1.0 TSI FR
0-100 km/h: 9,2 secunde
Viteza maximă: 197 km/h
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 110 la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 200 Nm la 2.000 rpm
L/l/î: 4.061 / 1.693 / 1.445
Masă proprie: 1.381 kg
Volum portbagaj (l): 292
Consum mediu: 5,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts