Scandal în SUA! ARC Automotive si Delphi Technologies refuză să înlocuiască airbag-uri problematice la peste 52 de milioane de automobile deși sunt obligați de autorități

Da mai departe!

Principalele companii producătoare de automobile, printre care General Motors, Toyota Motor și Volkswagen, împreună cu doi producători de airbag-uri, au declarat marți că se opun solicitării autorității americane de reglementare a siguranței auto de a dispune rechemarea a 52 de milioane de dispozitive de umflare a airbag-urilor. Producătorii de airbag-uri în cauză sunt ARC Automotive si Delphi Technologies.

Delphi Automotive, parte a Autoliv, a produs aproximativ 11 milioane de dispozitive de umflare până în 2004, în baza unui acord de licență cu ARC, care a produs restul de 41 de milioane. ARC Automotive este o companie chinezească ce produce dispozitive în SUA.

Oficialii Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) au argumentat în cadrul unei audieri în luna octombrie că dispozitivele de umflare produse de cei doi producători de airbag-uri, ARC Automotive și Delphi Automotive, ar trebui rechemate deoarece există riscul să se spargă și să trimită spre pasageri fragmente metalice punându-le viața în pericol.

Problema este legată de un deces în SUA și șapte răniri, conform NHTSA, în urma unei anchete guvernamentale de opt ani. Dacă rechemarea are loc, ar fi cea de-a doua ca mărime din istoria SUA.

Producătorii de automobile și fabricanții au declarat că riscurile asociate cu această problemă sunt extrem de mici și au pus sub semnul întrebării analiza și raționamentul agenției pentru a solicita o rechemare.

Dispozitivele de umflare în cauză au fost utilizate în vehicule produse între anii 2000 și începutul anului 2018 de către 12 producători de automobile. NHTSA a făcut prima solicitare de rechemare voluntară în luna mai, dar ARC a respins-o. NHTSA a emis o decizie preliminară în luna septembrie conform căreia dispozitivele de umflare ar trebui rechemate, primul pas formal înainte de a putea cere forțat o rechemare.

Dacă acțiunea NHTSA reușește, aceasta va fi cea mai mare acțiune de rechemare, iar pe partea de airbag-uri, al doilea scandal important după povestea cu Takana. Comisia Europeană probabil va emite la rândul ei un buletin de rechemare pentru mașinile echipate cu airbag-urile Delphi / ARC.

Related posts