Rivian devine bijuteria vânată de mulți producători auto clasici

Da mai departe!

Asocierea între producătorul american de camionete electrice și SUV-uri Rivian și Volkswagen este în discuții cu alți producători de automobile cu privire la furnizarea de software și arhitectură electrică, a declarat un director senior Rivian, scrie Reuters.

Producătorul german de automobile a convenit în noiembrie să investească 5,8 miliarde de dolari în societatea mixtă, care va integra infrastructura electrică avansată și tehnologia software Rivian pentru viitoarele vehicule electrice ale ambelor companii.

În timp ce o societate în comun îi va oferi lui Rivian volume mai mari pentru a negocia oferte mai bune cu furnizorii și pentru a reduce costurile, considerată ca fiind critică pe fondul încetinirii cererii de vehicule electrice, Volkswagen și, potențial, alți producători auto tradiționali vor avea acces rapid și ușor la tehnologie și software pentru care s-au chinuit ani mulți să le construiască.

„Aș spune că mulți alți producători OEM ne bat la ușă”, a declarat Wassym Bensaid, Chief Software Officer din Rivian, într-un interviu, referindu-se la producătorii de echipamente originale, o expresie folosită pentru a descrie producătorii de vehicule.

Bensaid, care este și co-CEO al societății mixte, a refuzat să ofere numele producătorilor auto interesați și detalii despre stadiul în care se află discuțiile.

Arhitectura lui Rivian necesită mai puține unități de control electronice și mult mai puține cablaje, reducând greutatea vehiculului și simplificând producția. Tehnologia este esențială pentru construirea de mașini cu software care ar putea fi actualizat prin aer ca un smartphone – ceea ce industria numește „vehicule definite de software”, o zonă în care producătorii auto consacrați sunt încă în urmă.

„Există cerere”, a spus Bensaid, adăugând că prioritatea până în 2027 a fost să lanseze R2, SUV-ul mai mic și mai puțin costisitor al lui Rivian și să integreze tehnologia în alte mărci Volkswagen. „Evident că alți producători OEM vorbesc cu noi și încercăm să ne dăm seama cum să sprijinim asta în viitor.”

„Orice alt OEM care dorește să facă un salt din punct de vedere tehnologic, joint venture-ul devine astăzi unul dintre partenerii cheie cu care pot face acea colaborare”, a spus el.

Este posibil ca afacerea să devină platforma preferată în lumea occidentală, în afară de Tesla au spus analiştii Canaccord Genuity într-o notă. Asociația în comun ajută, de asemenea, la atenuarea „unei parți semnificative a preocupărilor de capital” pentru Rivian, au spus analiștii.

Related posts