Ride test – Yamaha MT-10

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Am testat vârful de lance al seriei hyper naked-urilor Yamaha, MT-10. Aceasta este o motocicletă performantă cu un design uimitor, extrem de aerodinamic, agresiv și modern ce inspiră putere și viteză, făcându-te remarcat pe orice șosea și la orice semafor.

Este dotată cu o tehnologie de ultimă generație având piese rezistente și perfect calibrate, fiiind dotată cu performantul motor CP4, care provine de pe R1, cu 4 cilindri în linie și arbore cotit cu manetoanele decalate la 90 de grade. Oferă un cuplu puternic și o accelerație explozivă. Fiecare componentă are un rol bine definit și asigură un plus de eficiență și manevrabilitate, astfel că putem regăsi în lista de specificații tehnice o cutie de viteze cu 6 trepte ce dispune de un sistem de comutare rapidă, un cadru Deltabox, ușor și rezistent, confecționat din aluminiu, o suspensie spate complet ajustabilă cu basculă, frâne puternice cu sistem ABS, un ambreiaj Assist & Slipper ce permite schimbarea vitezelor ușor și precis, un ampatament scurt pentru agilitate de inegalat și multe alte sisteme și dotări menite să transforme Yamaha MT-10 într-o forță de neoprit.
Înălțimea de la sol este de 825 mm, valoare care, împreună cu scobitura mică din zona rezervorului, o face potrivită pentru majoritatea riderilor. Transmisia rapidă își îndeplinește minunat funcțiile și o face foarte distractiva. Meritul acestui lucru este completat și de motor, care, cu strigătele sale întunecate, dezlănțuie 160 de cai putere și un cuplu de111Nm.
Dacă te hotărăști să tragi serios de accelerație, motocicleta plutește roata din față în aer, iar intervenția controlului tracțiunii o readuce ușor pe asfalt, fără să bruscheze. Sistemul utilizează o unitate de control electronic conectată direct la senzorii situați pe ambele roţi, care citesc mişcarea prin intermediul unor discuri speciale. Atunci când o decelerare a unei roți este mai mare decât a celeilalte, sistemul este activat. Unitatea de control electronic trimite un semnal la o altă unitate de control hidraulic printr-o supapă servo care elimină sau restabileşte presiunea pentru sistemul hidraulic până când se ajunge la o valoare care permite ca aderența să fie recuperata. Tracțiunea este întotdeauna excelentă și dacă asfaltul nu este cel mai bun, trebuie să ai grijă să schimbi nivelul de control al tracțiunii, setat între 1 și 3. Există, de asemenea, trei moduri de călătorie disponibile, Standard, A și B. Primul este „mai blând”, în timp ce ultimele două sunt foarte asemănătoare, B fiind cel mai sportiv. Masa mai mare a arborelui cotit comparativ cu sora sportiva, R1 nu pare să afecteze viteza turației.

Sistemul de frânare este asigurat de o pereche de discuri de 320 mm în partea din față și de un disc de 220 în spate, toate controlate de sistemul ABS de origine Bosch, care este livrat în standard. Acesta nu se poate decupla.
Furca față este de origine KYB și are o cursă de 120 mm. Este dotată cu reglaje manuale la ambele capete, iar pentru partea din spate a fost montat un amortizor central, cu reglaj manual.
Display-ul TFT accentuează supremația tehnologică și prezintă o multitudine de informații cum ar fi: viteza de deplasare, turația motorului, presiunea în roți, temperatura motorului și temperatura exterioară, consum și nivel de combustibil.
Poziția de condus este confortabilă, mai ales pentru rider. Are un ghidon larg, care îți permite să ai mereu un control deplin iar șaua și poziția scărițelor îți permit să o călarești pentru mai mulți kilometri, fără un efort fizic major. Atunci când dorești să mergi pe autostradă, sistemul de control al vitezei de croazieră îți va face condusul și mai confortabil.
Paravântul standard, oferă de asemenea o protecție decentă împotriva vântului, chiar și pentru cei cu o statură de peste 180 cm.
Ediția 2018, MT-10 este disponibilă în culorile Matte Gray și Team Yamaha Blue, la prețul de 13.700 de euro.

Specificații tehnice Yamaha MT-10:

Motor: 4 cilindri, 4 timpi, 4 valve, DOHC
Racire: cu lichid
Capacitate: 998 cmc
Raport de compresie: 12:1
Putere: 160 CP
Cuplu: 111 Nm la 9.000 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2095 x 800 x 1110 mm (LxlxH)
Garda la sol: 130 mm
Greutate: 210 kg
Anvelope fata: 120/70 ZR17
Anvelope spate: 190/55 ZR17
Frana fata: discuri duble hidraulice de 320 mm
Frana spate: mono disc hidraulic de 220 mm
Suspensie fata: furca telescopica de 43 mm, cursa de 120 mm
Suspensie spate: bascula, cursa 120 mm
Rezervor17 L

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts