Renault Megane Sedan – combinația economică

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

La testele AutoReport.ro a venit o versiune Renault Megane Estate cu un motor pe benzină și cutie EDC. Pentru a arăta că aceasta este o combinație economică, am pornit cu acest test pe traseul București-Vama Veche.

De data aceasta, sedanul este direct derivat din compacta Megane, arată foarte bine și pare un Talisman mai mic.
Megane adoptă un design provocator și oferă un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare. Modelul preia noua linie a identității de marcă și beneficiază de semnătura luminoasă Renault distinctivă, cu un design masculin, cu umerii sculptați și partea frontală inconfundabilă care integrează logo-ul vertical. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă, iar identitate luminoasă specifică blocurilor optice față, în formă literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului. Acum, varianta sedan este mai arătos decât era Fluence, fiind în același timp unul dintre cele mai frumoase mașini din gamă.
Sub capotă avem motorul de 1.2 litri supra-alimentat care produce 130 CP. Sedanul de test are cuplată la acest motor o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC.
În această configurație, Megane Sedan nu duce lipsă de putere, dar nu este chiar o mașină sport. Mașina se descurcă foarte bine pe asfalt, chiar și la viteze mari. Direcția este destul de precisă, iar direcția este confortabilă și nu pare deranjată de denivelările pe care le mai întâlnim pe drumurile din București.
În noul Megane au loc 5 persoane. Acestea au suficient loc, iar portbagajul este destul de mare.
În interior, avem parte de un design mult mai interesant decât al precedentei generații cu o consolă centrală dominată de un ecran tactic de dimensiunile unei tablete. Am fost plăcut surprinși de calitatea materialelor și finisajelor, care acum duc Megane în rândul modelelor din vârful segmentului C.
Noul Megane vine cu sistemul multimedia R-LINK2, un adevărat centru de comandă cu un ecran de 8,7-inch. Unic în segment, ecranul oferă un confort similar utilizării unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului mașinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco și un mod „Perso” care poate fi setat de către șofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opțiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variația efortului volanului, sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistentă condus, toate moderne și ușor de utilizat, ce includ și un sistem de tip „head-up display”, asigură un plus de siguranță si confort.
Dotările de siguranță includ: ABS cu sistem de asistentă la frânarea de urgență (AFU), ESP cu asistentă la pornirea în pantă (HSA), Cruise Control și sistem complet de airbag-uri.

Renault Megane 1.2 TCe Intens
Viteza maximă: 200 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 10,6
L/l/î: 4.632/1.814/1.443
Masă proprie: 1.315 kg
Cilindree (cmc): 1.198
Putere (CP): 130 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts