Renault Megane GT – o nouă dimensiune economică

Renault MEGANE GT test (37)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Pentru că Renault Megane a venit la noi într-o nouă versiune, am dus frumoasa compactă pe unul dintre cele mai interesante drumuri din România.

Megane adoptă un design provocator și oferă un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare. Modelul preia noua linie a identității de marcă și beneficiază de semnătura luminoasă Renault distinctivă, cu un design masculin, cu umerii sculptați și partea frontală inconfundabilă care integrează logo-ul vertical. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă, iar identitate luminoasă specifică blocurilor optice față, în formă literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului. Versiunile de top pe benzină are Megane sunt numite GT Line, iar o dată cu noua generație, primim și o echipare de top pentru un diesel, denumită GT. Adică modelul pe care îl testăm acum și care pare un compromis foarte bun între sportivitate și economie.
Sub capotă am avut parte de cel mai puternic motor din gama diesel: un dCi 1.6 litri care produce 160 CP, cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte. Această combinație este perfectă pentru cei care își doresc o mașină rapidă și destul de economică.
Este o mașină care stă foarte bine pe asfalt, livrează rapid puterea maximă și pare că cere numai drumuri lungi. La varianta GT ai la dispoziție mai multe setări de suspensie, astfel că dacă în setarea sport denivelările sunt deranjante, în setarea confort acestea devin suportabile.
În noul Megane au loc 5 persoane, dar noi recomandăm pentru o călătorie în deplin confort ca mașina să fie folosită de 4 persoane. Acestea au suficient loc, iar portbagajul este destul de mare.
În interior avem parte de un design mult mai interesant decât al precedentei generații cu o consolă centrală dominată de un ecran tactic de dimensiunile unei tablete. Am fost plăcut surprinși de calitatea materialelor și finisajelor, care acum duc Megane în rândul modelelor din vârful segmentului C.
Noul Megane vine cu sistemul multimedia R-LINK2, un adevărat centru de comandă cu un ecran de 8,7-inch. Unic în segment, ecranul oferă un confort similar utilizării unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului mașinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco și un mod „Perso” care poate fi setat de către șofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opțiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variația efortului volanului, sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistentă condus, toate moderne și ușor de utilizat, ce includ și un sistem de tip „head-up display”, asigură un plus de siguranță si confort.
Noul Megane GT este primul vehicul din segment ce beneficiază de tehnologia 4CONTROL. Configurat de către inginerii Renault Sport special pentru Noul Megane GT, această tehnologie asigură sportivitate, dinamism și precizie în curbe, totodată oferind o plăcere de a conduce inedită.
Dotările de siguranță includ: ABS cu sistem de asistentă la frânarea de urgență (AFU), ESP cu asistentă la pornirea în pantă (HSA), Cruise Control, sistem complet de airbag-uri , șasiul 4CONTROL, funcție Launch Control pentru demaraje rapide si controlate, lane assist și asistență pentru unghiul mort.
Varianta GT aduce în plus clapete de comandă pentru cutia EDC și pedalier sportiv din aluminiu, inclusiv schimbător de viteze specific GT, volan din piele cu design sportiv incluzând suporturi pentru odihnirea degetelor, scaune față tip GT cu suport lateral îmbunătățit și tetiere integrate și difuzor spate cu design sport tip Formula 1.

Renault Megane GT 1.6 dCi EDC
– 0-100 km/h: 8,8 secunde
– Viteza maximă: 210 km/h
– L/l/î: 4.359/1.814/1.447
– Masă proprie: n/a
– Volum portbagaj (l): 434
– Cilindree (cmc): 1.598
– Putere (CP): 165 la 2.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 380 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts