Renault Megane Estate GT – break-ul sport

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Mașină de familie sport? Renault Megane Estate GT a venit la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge că se poate. Și spre deosebire de versiunile mai cuminți pe care le-am testat, GT-ul are și cu ce să se laude.

Megane adoptă un design provocator și oferă un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare. Modelul preia noua linie a identității de marcă și beneficiază de semnătura luminoasă Renault distinctivă, cu un design masculin, cu umerii sculptați și partea frontală inconfundabilă care integrează logo-ul vertical. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă, iar identitate luminoasă specifică blocurilor optice față, în formă literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului. Acum, varianta estate este mai mare decât precedentul model, dar și mai arătoasă. Faptul că este o versiune GT o ajută și mai mult, elementele adăugate de această echipare aducând un plus de agresivitate modelului.
Sub capotă am avut parte de un motor destul de puternic și demn de sigla Renault Sport de pe haion: un 1.6 TCe de 205 CP, cuplat la o cutie de viteze automată EDC cu padele și cu răspuns foarte bun.
Pentru prima dată vorbim despre sportivitate la unul dintre estate-urile mărcii franceze. Mașina se descurcă foarte bine pe asfalt, chiar și la viteze mari. La varianta GT ai la dispoziție mai multe setări de suspensie, astfel că dacă în setarea sport denivelările sunt deranjante, în setarea confort acestea devin suportabile. Megane Estate GT este primul vehicul din segment ce beneficiază de tehnologia 4CONTROL. Configurată de către inginerii Renault Sport special pentru Noul Megane GT, această tehnologie asigură sportivitate, dinamism și precizie în curbe, totodată oferind o plăcere de a conduce inedită.
În noul Megane Estate au loc 5 persoane. Acestea au suficient loc, iar portbagajul este destul de mare. Cei din față au parte de scaune Renault Sport, mai subțiri și foarte apropiate de formatul de tip scoică.
În interior avem parte de un design mult mai interesant decât al precedentei generații cu o consolă centrală dominată de un ecran tactic de dimensiunile unei tablete. Am fost plăcut surprinși de calitatea materialelor și finisajelor, care acum duc Megane în rândul modelelor din vârful segmentului C.
Noul Megane vine cu sistemul multimedia R-LINK2, un adevărat centru de comandă cu un ecran de 8,7-inch. Unic în segment, ecranul oferă un confort similar utilizării unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului mașinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco și un mod „Perso” care poate fi setat de către șofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opțiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variația efortului volanului, sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistentă condus, toate moderne și ușor de utilizat, ce includ și un sistem de tip „head-up display”, asigură un plus de siguranță si confort.
Dotările de siguranță includ: ABS cu sistem de asistentă la frânarea de urgență (AFU), ESP cu asistentă la pornirea în pantă (HSA), Cruise Control și sistem complet de airbag-uri.
Varianta GT aduce în plus clapete de comandă pentru cutia EDC și pedalier sportiv din aluminiu, inclusiv schimbător de viteze specific GT, volan din piele cu design sportiv incluzând suporturi pentru odihnirea degetelor, scaune față tip GT cu suport lateral îmbunătățit și tetiere integrate și difuzor spate cu design sport tip Formula 1.

Renault Megane Estate GT EDC
– 0-100 km/h: 7,4 secunde
– Viteza maximă: 230 km/h
– L/l/î: 4.626/1.814/1.457
– Masă proprie: N/A
– Volum portbagaj (l): 521
– Cilindree (cmc): 1.618
– Putere (CP): 205 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 280 la 2.400 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts