Renault Clio RS Trophy – new personal best pentru Renault

test renault clio RS Trophy (15)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Încă de la lansare, de când am încercat mașina pe circuitul Academiei Titi Aur Clio RS Trophy ne-a trezit sentimente confuze. Acum la test am contemplat ce vrea fiara aceasta micuță de la noi… RS Trophy nu mai este la fel de sălbatică, dar stă mai bine pe drum și are mai multă putere. Deci testul ne-a adus destul de multă adrenalină.

Clio RS îşi etalează încordat sigla Trophy, care anunţă câteva schimbări, în spiritul sportivităţii. Noi l-am folosit și la un pictorial pentru FitReport.ro, pe care îl puteți vedea și în revistă, deoarece mi-a trezit pofta de a face un Personal Best și pe traseul de alergare, nu doar la volanul subcompactei cu mult suflet.
Clio RS Trophy a primit modificări estetice, dar, mai ales tehnice esențiale. Şasiul a fost coborât cu 20 de milimetri pe puntea faţă şi cu 10 milimetri pe puntea spate. RS Trophy EDC a primit, totodată, şi amortizoare mai rigide, în timp ce jantele de 18 inci au fost încălţate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport.
Sub capotă, motorul de 1,6 litri turbo livrează acum 220 de cai-putere, în timp ce funcţia „torque boost” poate duce limita cuplului motor până la 280 Nm, cu 40 de unităţi mai mult decât versiunea RS standard.
Pe scurt, mașina asta promite distracție. Desigur că „șoferii adevărați” vor strâmba nasul la vederea EDC-ului. Dar reprizele oferite de cutie și motor sunt excelente. EDC-ul a fost special modificat pentru Trophy și promite schimbări pe mulți dintre cei care îl vor conduce nu le pot face mai bine.
La interior avem un RenaultSport Monitor care îţi afişează date telemetrice, scaunele cu profil sport şi volanul îmbrăcat în piele. Avem și un sistem de infotainment destul de avansat, dar de care nu prea ne pasă. Fanii hot-hatch vor fi încântați de scaune, centurile roșii și de volanul sport. Pasagerii din spate nu prea au loc, mașina fiind de fapt o subcompactă, dar noi nu percepem o astfel de mașină ca fiind una de familie.
Sistemele de siguranță prezente la bord au și setări sport, iar pentru o mai mare distracție, ESP-ul poate fi decuplat complet. Clio RS Trophy mai are în echiparea standard printre altele Emergency Brake Assist (EBA) și Electronic Brake-force Distribution (EBD).

Renault Clio RS TROPHY 1.6 T EDC

0-100 km/h: 6,6 secunde
Viteza maximă: 235 km/h
L/l/î: 4.090/1.732/1.420
Masă proprie: 1.279 kg
Volum portbagaj (l): 300
Cilindree (cmc): 1.618
Putere (CP): 220 la 6.050 rpm
Cuplu maxim (Nm): 280 la 2.000 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată/EDC

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts