Renault Captur – un crossover corect

test-renault-captur-1-23
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Renault Captur este un model pe care îl testăm de fiecare dată cu plăcere. De această dată, AutoReport.ro a realizat un test cu această mașină pentru a vă prezenta care sunt noutățile aduse de noua variantă.

Cu siguranță, la prima vedere Captur este o mașină frumoasă. Cu toate acestea, vine pe un segment care s-a aglomerat în ultimii doi ani, majoritatea producătorilor europeni având o ofertă legată de acesta.

Partea față este dominată de logoul proeminent și de grila neagră de dimensiuni mari. Liniile inspiră în același timp inovație și robustețe, silueta mașinii fiind destul de zveltă.

Modelul testat de noi este echipat cu clasicul motor diesel 1.5 dCi. Unitatea grupului produce 90 CP și este cuplată la o cutie manuală etajată bine. Puterea este gestionată destul de eficient de cutia EDC care face mașina destul de sprintenă în oraș. Comportamentul dinamic ne-a suprins. Practic, Captur pare cel mai stabil crossover dintre concurentele sale. La acest comportament ajută foarte mult și sistemul Extended Grip. Acest sistem avansat de control al tracțiunii permite o aderență mai bună pe șosea în condiții de drum dificile (zăpadă, noroi sau nisip). Prin activarea manuală a comutatorului amplasat sub consola centrală, șoferul poate opta pentru modul de asistență dorit: „ROAD”, „LOOSE GROUND’” sau „EXPERT”. În momentul demarajului funcția Extended Grip este inactivă: vehiculul rulează în modul „ROAD”. Șoferul trebuie să activeze funcția atunci când consideră necesar.
Extended Grip trebuie utilizat obligatoriu în combinație cu anvelope speciale, prevăzute cu o bandă de rulare specifică ce asigură îndepărtarea mai eficientă a noroiului, nisipului sau a zăpezii moi. Noi am testat acest model în condiții de drum specifice iernii și putem spune că Renault Captur XMOD este un aliat de nădejde împotriva acestui anotimp. În ciuda a ceea ce au crezut foarte mulți dintre cei care au testat mașina, Extended Grip nu este un sistem de tracțiune integrală.

Interiorul are un design foarte atrăgător. Din păcate ne așteptam la plastice mai moi. Captur însă compensează prin calitatea finisajelor și prin multitudinea soluțiilor de stocare din interior. Torpedoul este pur și simplu imens. În interior au loc 5 persoane fără a se plânge de lipsa spațiului pentru cap sau pentru picioare. Spațiul portbagajului nu este chiar cel mai mare din segment, dar în cazul unei vacanțe nu trebuie să lași bagaje acasă.

Dincolo de look-ul exterior, interiorul practic al lui Captur oferă un confort destul de bun. Pe lângă scaunele de piele, elementele specifice de design (ornamentele de culoare roșie ale planșei de bord, inserțiile din fibră de carbon ale volanului) accentuează sportivitatea acestei versiuni. Modelul mai este echipat cu multimedia R-Link, climatizare automată bi-zona, sistemul de asistență la parcarea în rampă sau asistență video la parcarea cu spatele.

Din punct de vedere al programelor de asistență și siguranță Captur este echipat cu asistență la demarajul în rampă HSA (Hill Start Assist), ABS, AFU, ESC, conectivitate Bluetooth pentru sistemul audio şi telefonie, port USB şi Jack, tempomat-limitator de viteză.

Renault Captur 1.5 dCi EDC XMOD
0-100 km/h: NA secunde
Viteza maximă: 171 km/h
L/l/î: 4.122/1.778/1.566
Masă proprie: 1.288 kg
Volum portbagaj (l): 377
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts