Producătorii autodin Japonia promit o cooperare mai strânsă pentru a recâştiga terenul pierdut în faţa Chinei

Da mai departe!

Cei mai mari producători de automobile din Japonia s-au angajat să coopereze în domenii axate pe tehnologie, chiar în momentul în care două dintre cele mai mari mărci de automobile negociază un acord.

În următorul deceniu, producătorii vor trebui să pună la comun resursele şi să colaboreze în domenii precum inteligenţa artificială şi vehiculele electrice pentru a ajunge din urmă maşinile sofisticate din punct de vedere tehnologic disponibile pe alte pieţe, a declarat Asociaţia Producătorilor de Automobile din Japonia (JAMA) în foaia sa de parcurs pentru 2035.

Apelul la acţiune vine într-un moment crucial pentru industria japoneză. Honda şi Nissan negociază o fuziune care să rivalizeze cu gigantul Toyota care are parteneriate cu Mazda, Subaru şi Suzuki.

În timp ce acest acord dintre Honda şi Nissan, la care s-ar putea alătura şi Mitsubishi, ar diviza sectorul autohton, producătorii auto din Japonia – renumiţi pentru modelele lor eficiente şi fiabile – sunt uniţi în lupta lor pentru a recâştiga terenul pierdut în faţa Chinei, care a devenit în doar câţiva ani o superputere globală în domeniul vehiculelor electrice.

„Industria auto din Japonia a fost cândva un lider mondial, dar noile tehnologii şi instabilitatea geopolitică au slăbit avantajul său competitiv”, a transmis marţi JAMA într-un comunicat.

Related posts