Premiera mondială a Porsche Taycan: Mașină sport, reproiectată sustenabil

Da mai departe!

Porsche a prezentat publicului său prima mașină sport full-electric printr-o premieră mondială spectaculoasă, organizată simultan pe trei continente. Limuzina sport în patru uși este un pachet unic, oferind conectivitate și performanțe tipice Porsche pentru utilizarea zilnică. În același timp, metodele de producție extrem de avansate și caracteristicile modelului Taycan stabilesc noi standarde în domeniul sustenabilității și al digitalizării.

 

„Modelul Taycan leagă moștenirea noastră de viitor. Acesta duce mai departe povestea de succes a mărcii noastre – un brand care fascinează și încântă oamenii de peste șapte decenii”, a spus Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv al Porsche AG, care a găzduit premiera mondială de la Berlin: „Această zi marchează începutul unei noi ere”.
Limuzina sport în patru uși este un pachet unic, oferind conectivitate și performanțe tipice Porsche pentru utilizarea zilnică. În același timp, metodele de producție extrem de avansate și caracteristicile modelului Taycan stabilesc noi standarde în domeniul sustenabilității și al digitalizării. „Am promis un adevărat Porsche pentru epoca electromobilității – o mașină sport fascinantă, care nu numai că este senzațională din punct de vedere al tehnologiei și dinamicii sale de conducere, dar este și capabilă să stârnească pasiune în oamenii din întreaga lume, așa cum au făcut-o predecesorii săi legendari. Acum, am îndeplinit această promisiune”, subliniază Michael Steiner, membru al Comitetului Executiv al Porsche AG – Cercetare și Dezvoltare.
Primele modele din noua serie sunt Taycan Turbo S și Taycan Turbo. Acestea sunt modelele de top Porsche E-Performance și sunt printre cele mai puternice modele de serie pe care producătorul de mașini sport le are în prezent în gama de produse. Variante mai puțin puternice ale acestor automobile cu tracțiune integrală vor urma anul acesta. Primul derivat va fi Taycan Cross Turismo, la sfârșitul anului viitor. Până în 2022, Porsche va investi peste șase miliarde de euro în electromobilitate.

Performanța întâlnește eficiența
Versiunea emblematică Turbo S a Taycan poate genera un boost de putere de până la 560 kW (761 CP) în combinație cu Launch Control, iar Taycan Turbo, până la 500 kW (680 CP). Taycan Turbo S accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce Taycan Turbo sprintează în 3,2 secunde. Turbo S are o autonomie de până la 412 kilometri, iar Turbo, o autonomie de până la 450 de kilometri (conform WLTP pentru fiecare versiune). Viteza maximă a ambelor modele cu tracțiune integrală este de 260 km/h.
Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, față de sistemul obișnuit de 400 de volți folosit până acum pentru mașinile electrice. Acesta este un avantaj deosebit pentru șoferii modelului Taycan, pe șosea: în doar cinci minute, bateria poate fi reîncărcată folosind curent continuu dintr-o rețea de încărcare de mare putere, pentru o autonomie de până la 100 de kilometri (conform WLTP). Timpul de încărcare de la cinci până la 80 la sută SoC (state of charge) este de 22,5 minute pentru încărcarea în condiții ideale, iar puterea maximă de încărcare este de 270 kW. Capacitatea totală a bateriei ”Performance Battery Plus” este de 93,4 kWh. Șoferii Taycan își pot încărca confortabil mașinile cu până la unsprezece kW, la curent alternativ, acasă.
Modelele Porsche Taycan sunt acum disponibile pentru comandă și costă: Taycan Turbo 157.318,00 de euro si Taycan Turbo S 190.860,53 de euro, incluzând echipamentele specifice țării și TVA.
Design exterior pur, cu ADN Porsche
Prin designul său curat, purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere. În același timp, păstrează inconfundabilul ADN al designului Porsche. Din față arată lat și plat, cu aripi extrem de bine conturate. Silueta este modelată de linia sportivă a acoperișului a cărui pantă accelerează spre partea din spate. Caracteristice sunt și secțiunile laterale extrem de bine evidențiate. Cabina elegantă, stâlpul posterior în formă de C și umerii pronunțați ai aripilor au contribuit la conturarea unui spate frapant, tipic mărcii. Există și alte asemenea elemente inovatoare, cum ar fi sigla Porsche cu efect de sticlă, care a fost integrată în blocul de lumini din spate. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic C de la 0,22, forma optimizată aduce o contribuție semnificativă la un consum redus de energie și, astfel, la o autonomie mai mare.

Cockpitul semnalează începutul unei noi ere cu structura sa clară și cu o arhitectură complet nouă. Clusterul de instrumente, curb, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Aceasta pune un accent clar pe șofer. Un display central de 10,9 inci și un display pentru pasageri opțional sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată, cu un aspect de panou negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numărul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele și butoanele, a fost redus semnificativ. În schimb, controlul este inteligent și intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care răspunde la comanda „Hey Porsche”.

Cu Taycan, Porsche oferă pentru prima dată un interior complet fără piele. Interioarele realizate din materiale reciclate inovatoare evidențiază conceptul durabil al mașinii sport electrice. „Garajele pentru picioare” – locașurile create în bateria din spate – asigură confortul pe locurile din spate și permit automobilului să aibă o înălțime mică, tipică pentru mașinile sport. Taycan are două portbagaje: cel din față are o capacitate de 81 litri, iar cel din spate de 366 litri.

Motoare cu tracțiune inovatoare și o transmisie cu două viteze
Taycan Turbo S și Taycan Turbo au două motoare electrice extrem de eficiente, unul pe puntea față și unul pe puntea din spate, făcând astfel ca mașinile să aibă tracțiune integrală. Atât autonomia, cât și puterea continuă a propulsiei beneficiază de eficiența ridicată a motoarelor sincron cu magnet permanent. Motorul, transmisia și invertorul sunt fiecare combinate într-un modul de propulsie compact. Modulele au cea mai mare densitate de putere (kW per litru de spațiu de stocare) dintre toate motoarele electrice de pe piață. O caracteristică specială a motoarelor electrice este înfășurarea în „ac de păr” a bobinelor statorului. Această tehnologie face posibilă încorporarea de mai mult cupru în stator, crescând puterea și cuplul, menținând totodată același volum al componentelor. Transmisia cu două viteze instalată pe puntea spate este o inovație dezvoltată de Porsche. Prima treaptă oferă automobilului mai multă putere la start, în timp ce a doua treaptă, cu un raport de viteză lung, asigură o eficiență ridicată și rezerve de putere la fel de ridicate. Acest lucru este valabil și la viteze foarte mari.

Sisteme de șasiu conectate într-o rețea centrală
Porsche utilizează un sistem de control conectat central pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche 4D analizează și sincronizează toate sistemele șasiului în timp real. Sistemele inovatoare includ suspensia pe aer adaptativă cu tehnologie cu trei camere, PASM (Porsche Active Suspension Management) controlul electronic al amortizorului, precum și Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sistemul de stabilizare electromecanică antiruliu incluzând Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Controlul tracțiunii integrale cu două motoare electrice și sistemul de recuperare sunt unice. Până la 265 kW, puterea potențială de recuperare este semnificativ mai mare decât cea a concurenței. Testele au arătat că aproximativ 90% din frânarea zilnică se realizează de către mașinile electrice, fără ca frânele hidraulice să fie activate.
Profilul diferitelor moduri de conducere urmează, practic, aceeași filozofie ca în celelalte serii de modele Porsche. Aceasta este completată de setări speciale care permit utilizarea optimă a unității pur electrice. Patru moduri de conducere sunt disponibile: „Range”, „Normal”, „Sport” și „Sport Plus”. În plus, sistemele individuale pot fi configurate după preferințe, în modul „Individual”.
O premieră mondială pe trei continente simultan
Premiera mondială a Porsche Taycan a avut loc simultan în America de Nord, China și Europa. Cele mai importante piețe de vânzare ale noii mașini sport full-electric sunt pe aceste trei continente. Locațiile premierei reprezintă trei forme de energie durabilă. Una dintre acestea este Cascada Niagara, de la granița dintre statul american New York și provincia canadiană Ontario, și reprezintă hidroenergie. O fermă solară din Neuhardenberg, lângă Berlin, reprezintă energia solară și este cea de-a doua locație. Parcul eolian de pe insula Pingtan, situat la aproximativ 150 de kilometri de orașul chinez Fuzhou din provincia Fujian, reprezintă puterea eoliană și ultima locație a lansării mondiale¬ cu toate simțurile în același mod în care experimentăm livrarea puterii impresionante a primei mașini sport full-electric de la Porsche.

Related posts