Porsche Taycan Turbo – electro-sport

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Este mașină electrică? Este rachetă? Cam acestea sunt întrebările pe care ți le pui testând Porsche Taycan Turbo. Puternica versiune a Porsche-ului electric a sosit la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge de calitățile sale.

Dacă vezi un Taycan Turbo mergând, nu uiți această imagine prea devreme. După părerea noastră, clar așa trebuie să arate o mașină a viitorului.
Prin designul său clar, purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere. În același timp, păstrează inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, arată deosebit de lat și plat, cu aripi extrem de bine conturate. Silueta este modelată de linia sportivă a acoperișului înclinată în jos, în spate. Secțiunile laterale extrem de bine sculptate se numără și ele printre caracteristicile distinctive. Habitaclul elegant, stâlpul posterior retras și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate bine accentuat, tipic mărcii. Printre elementele inovatoare se numără și sigla Porsche cu efect de sticlă, care a fost integrată în bara luminoasă din spate. Farurile LED, inclusiv Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) sunt printre dotările standard.
Versiunea Taycan Turbo poate genera un boost de putere de până la 500 kW (680 CP). Mașina testată de noi sprintează în 3,2 secunde. Impresionat pentru o mașină electrică și ideal pentru cei care doresc senzații tari. Taycan Turbo are o autonomie de până la 450 de kilometri (conform WLTP pentru fiecare versiune) și, spre deosebire de alte mașini electrice, nu se sperie de viteze de autostradă. Viteza maximă a modelului cu integrală este limitată la 260 km/oră. Avem în față vehiculul electric perfect, cu comportament dinamic ireproșabil și accelerație pe măsură.
Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, față de sistemul obișnuit de 400 de volți folosit până acum pentru mașinile electrice. Acesta este un avantaj deosebit pentru șoferii modelului Taycan, pe șosea: în doar cinci minute, bateria poate fi reîncărcată folosind curent continuu dintr-o rețea de încărcare de mare putere, pentru o autonomie de până la 100 de kilometri (conform WLTP). Timpul de încărcare de la cinci până la 80 la sută SoC (state of charge) este de 22,5 minute pentru încărcarea în condiții ideale, iar puterea maximă de încărcare este de 270 kW. Capacitatea totală a bateriei ”Performance Battery Plus” este de 93,4 kWh. Șoferii Taycan își pot încărca confortabil mașinile cu până la unsprezece kW, la curent alternativ, acasă.
Taycan Turbo S și Taycan Turbo sunt modelele de top Porsche E-Performance și sunt printre cele mai puternice modele de serie pe care producătorul de mașini sport le are în prezent în gama de produse.
Porsche utilizează un sistem de control conectat pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche, 4D, analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Ca standard, Taycan 4S dispune de suspensie de aer pneumatică, cu tehnologie cu trei camere, inclusiv controlul electronic al suspensiei PASM (Porsche Active Suspension Management).
Profilul diferitelor moduri de conducere urmează, practic, aceeași filozofie ca în celelalte serii de modele Porsche. Aceasta este completată de setări speciale care permit utilizarea optimă a unității pur electrice. Patru moduri de conducere sunt disponibile: „Range”, „Normal”, „Sport” și „Sport Plus”. În plus, sistemele individuale pot fi configurate după preferințe, în modul „Individual”.
Cu o valoare cd de la 0,22, aerodinamica aduce o contribuție semnificativă la consumul redus de energie, determinând astfel o autonomie crescută. Designul exterior, ferm și purist, cu ADN Porsche, este de asemenea tipic pentru Taycan, la fel ca designul interior unic, cu o bandă de afișare largă.
În interior, cockpitul semnalează începutul unei noi ere, prin structura sa simplă și arhitectura complet nouă. Panoul de indicatoare, curbat, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Acesta pune un accent clar pe șofer. Un ecran central de infotainment, de 10,9 inci și un afișaj opțional pentru pasagerul din dreapta sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată într-un panou cu finisaj negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numărul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele și butoanele, a fost redus semnificativ. În schimb, controlul este inteligent și intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care răspunde la comanda „Hey Porsche”.
Cum îi stă bine unui model al viitorului, Porsche Taycan Turbo este dotat cu multe sisteme care fac cât mai ușoară experiența de conducere a șoferului. Astfel regăsim la bord un asistent parcare față și spate cu Sorround View, Lane Change Assist, Blind Spot Assist, Cruise control adaptiv și multe alte sisteme futuriste.

Porsche TAYCAN Turbo
0-100 km/h: 3,2 secunde
Viteza maximă: 260 km/h
L/l/î: 4.963/2.144/1.379
Masă proprie: 2.305
Volum portbagaj (l): 366 + 81
Putere (CP): 680`
Cuplu maxim (Nm): 850
Consum mediu mixt – 26,7 – 23,0 kWh/100 km
Autonomie: 381 – 450 kilometri
Acumulatori: 93,4 kWh / Voltaj 800 V
Tracțiune: All wheel drive (4×4)
Cutie de viteze: Automată

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts