Porsche Cayenne EV debutează anul acesta, Boxster EV va urma. Germanii ne informează că au existat schimbări de planuri. SUV-ul va sosi înaintea mașinii sport.
Au trecut doi ani de când Porsche a anunțat un Cayenne electric. Între timp, gama companiei s-a extins pentru a include un Macan EV. Acum am aflat că fratele său mai mare va sosi spre sfârșitul anului 2025. În timpul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri de astăzi, CEO-ul Oliver Blume a confirmat că luxosul electric va avea premiera la sfârșitul acestui an, în timpul unui eveniment pe Coasta de Vest. Modelul de a patra generație va fi complet electric, dar actualul Cayenne va continua cu motoare cu combustie. Noul venit va ieși de pe liniile de asamblare din aceeași fabrică din Bratislava, Slovacia, unde este fabricat modelul cu motor termic. Dacă vă îngrijorează faptul că Cayenne-ul cu motor convențional va fi retras pentru a face loc modelului electric, acest lucru nu se va întâmpla. Cele două vor coexista pașnic mulți ani. Porsche nu implementează aceeași strategie pe care o folosește pentru Macan. În timp ce crossoverul mai mic dispare anul viitor, Cayenne-ul pe benzină va trăi până în anii 2030, completat cu motoare V-8. S-ar putea chiar să existe o alternativă mai ieftină la Cayenne cu motoare cu combustie. Mai devreme astăzi, Porsche a dezvăluit că ia în considerare un SUV nou-nouț pe benzină, probabil un înlocuitor pentru Macan-ul de primă generație. Dar ce se întâmplă cu 718? Zuffenhausen plănuise să lanseze Boxster/Cayman-ul electric înainte de Cayenne EV. Porsche prioritizează acum SUV-ul mare, ceea ce înseamnă că duo-ul de mașini sport va trebui să aștepte: „După Cayenne-ul complet electric, Porsche va introduce mașinile sport complet electrice în segmentul 718.” Am întrebat Porsche dacă 718 EV este amânat, iar purtătorul de cuvânt Stefan Mayr-Uhlmann ne-a spus că modelul nu a fost amânat. Este încă pe drum pentru o lansare la „mijlocul deceniului”. El a confirmat că ordinea de lansare a noului model s-a schimbat – Cayenne EV va ajunge pe piață înaintea înlocuitorului Boxster/Cayman. Între timp, 718 pe benzină a fost deja retras din Europa din cauza reglementărilor de securitate cibernetică mai stricte care au intrat în vigoare anul trecut în UE. Mașina sport soră va ieși din producție până la mijlocul anului 2025. Acest lucru nu poate însemna decât că Porsche va rămâne fără o mașină sport sub 911 pentru o perioadă, până la sosirea 718 electric. În altă parte a gamei, un SUV electric și mai mare este încă în plan. Urmează să fie fabricat la Leipzig, nava amiral cu trei rânduri, anunțată inițial la mijlocul anului 2022, vine cu propulsie electrică pe „termen mediu”. Dar nu am exclude complet versiunile pe benzină, având în vedere o declarație din noiembrie anul trecut a directorului financiar Lutz Meschke: „Analizăm în prezent posibilitatea ca vehiculele complet electrice planificate inițial să aibă o propulsie hibridă sau un motor cu combustie.” În general, Porsche va oferi un amestec bogat de propulsoare pentru mulți ani de acum înainte. Motoarele cu combustie, hibridele plug-in și vehiculele electrice „vor fi disponibile în paralel bine în anii 2030”.