Porsche Panamera 4S e-Hybrid – electric și BiTurbo, combinația perfectă pentru sportivitate

Da mai departe!

Porsche Panamera a primit de curând un upgrade, iar în această formă a venit la testele AutoReport.ro. Cum este era în care ne-au năpădit mașinile electrice, nici acest model nu putea să fie altfel. În concluzie, iată plug-in hybrid-ul Porsche Panamera 4S e-Hybrid.

Faceliftul Porsche Panamera, cu ampatament mărit, este echipat acum din fabrică cu pachetul Sport Design pentru partea frontală, incluzând grile de admisie a aerului cu un desen agresiv, prize de aer laterale lărgite și un modul de lumini cu o singură bară. Modulele farurilor duale Turbo sunt acum mai depărtate unul de celălalt. Modificările sunt destul de subtile, dar fanii mărcii le vor sesiza imediat.
Banda luminoasă din spate, redesenată, trece acum perfect peste capacul portbagajului, cu un contur adaptat. Astfel, asigură o conexiune continuă între cele două grupuri de stopuri LED, reproiectate și ele.
Modelul testat de noi, Panamera 4S E-Hybrid se adaugă gamei de hibrizi plug-in, oferind un sistem de acționare complet nou, cu o putere de 412 kW (560 CP). Comparativ cu modelele hibride anterioare, autonomia electrică a fost crescută cu până la 30%. Confortul și sportivitatea beneficiază atât de componente de șasiu îmbunătățite, cât și de sisteme de control în combinație cu noile generații de direcție și anvelope.
La noul Panamera 4S E-Hybrid am apreciat combinația inteligentă între motorul electric de 100 kW (136 CP) integrat în transmisia PDK cu opt trepte cu dublu ambreiaj și motorul V6 biturbo de 2,9 litri cu 324 kW (440 CP), care generează o putere totală de 412 kW (560 CP) și un cuplu maxim al sistemului de 750 Nm. Prin urmare, datele de performanță sunt impresionante: împreună cu pachetul standard Sport Chrono, sprintul 0 – 100 km/h este acoperit în 3,7 secunde. Viteza maximă este de 298 km/h. Capacitatea bateriei a crescut, în comparație cu modelele hibride anterioare – folosind celule optimizate – de la 14,1 la 17,9 kWh, iar modurile de conducere au fost optimizate pentru o utilizare și mai eficientă a energiei. 4S E-Hybrid are o autonomie electrică de până la 54 km în conformitate cu WLTP EAER City (NEDC: până la 64 km). Comportamentul dinamic al mașinii este unul ireproșabil, atât pe drumuri normale, cât și pe autostradă. Sprintul sportiv al modelului Porsche beneficiază și de ajutorul motorului electric, performanțele fiind unele de top.
Pachetul Sport Chrono, include comutatorul de schimbare a modurilor de condus. Printre acestea se numără modurile deja familiare ”Sport” și ”Sport Plus”, prezente pe celelalte modele Panamera echipate cu pachetul Sport Chrono, cărora li se alătură modurile de condus specifice noului model hibrid: “E-Power”, “Hybrid Auto”, “E-Hold” și “E-Charge”.
La plecare, Panamera 4 E-Hybrid va porni întotdeauna în modul pur electric “E-Power”. “Hybrid Auto” este un mod de condus complet nou care, atunci când e selectat, combină automat cele două sisteme de propulsie ale mașinii, generând eficiență maximă la condus.
În interior este suficient spațiu pentru patru persoane, care vor călători în condiții ideale. Materialele sunt din cele mai bune, iar finisajele sunt în zona de lux. Un ecran tactil de 12,3 inci funcționează drept unitate centrală de control și afișaj PCM. Conducătorul auto poate avea acces la diferite informații specifice automobilului hibrid atât aici, pe ecran, cât și pe panoul de bord. Atât afișajul pentru funcția boost, cât și cel pentru rularea hibridă sunt practice și informative.
Porsche Communication Management (PCM) a fost îmbunătățit și include funcții și servicii digitale suplimentare, cum ar fi controlul vocal online îmbunătățit Voice Pilot, Radar de risc pentru semnalizare rutieră și informații actualizate despre pericole, wireless Apple CarPlay și multe alte servicii Connect. De asemenea, Panamera oferă o gamă extinsă de sisteme inovatoare de asistență, cum ar fi sistemul de asistență la păstrarea benzii Lane Keeping Assist, acum în standard, cu recunoașterea indicatoarelor rutiere, precum și Porsche InnoDrive, inclusiv Adaptive Cruise Control, sistemul de asistență pe timp de noapte Night Vision Assist, sistemul de asistență la schimbarea benzii Lane Change Assist, faruri cu matrice LED inclusiv PDLS Plus, asistență la parcare Park Assist, inclusiv imagine 360o Surround View și afișaj pe parbriz.

Porsche Panamera 4S e-Hybrid
0-100 km/h: 3,7 secunde
Viteza maximă: 298 km/h
Motor termic:
Cilindree (cmc): 2.894
Putere (CP): 440 la 5.650 rpm (combinată)
Cuplu maxim: 550 Nm la 2.000 – 2.500 rpm
Motor electric
Putere: 136 CP
Cuplu: 400 Nm
Putere totală sistem: 560 CP
Cuplu maxim sistem: 750 Nm la 5.750 – 6.800 rpm
L/l/î: 5.049 / 1.937 / 1.423
Masă proprie: 2.225 kg
Volum portbagaj (l): 403
Capacitate baterie: 17.9 kWh
Autonomie: 54-64 km
Consum mediu: 2,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts