Porsche Cayenne E-Hybrid – electro-performanță

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Noua generație Porsche Cayenne vine cu multe îmbunătățiri atât de ordin estetic, cât și tehnologic. Poate cea mai importantă noutate a sosit la testele AutoReport.ro. Este vorba de varianta Cayenne E-Hybrid.

SUV-ul constructorului german oferă 462 de cai putere și 700 Nm, iar autonomia în modul 100% electric trece de 40 de kilometri.
Cea mai nouă generație a SUV-ului Porsche preia tușe de stil de la fratele mai mic, Macan, dar și de la noua generație a sedanului sport Panamera. Este o evoluție a precedentei generații cel puțin la nivelul blocurilor optice față, cu o rază matrix care se poate regla în funcție de traficul de pe contrasens. Grila față a fost și ea modificată și este mai agresivă. Acum și liniile noului Cayenne, atât în partea față cât și în partea spate amintesc de legendarul 911.
Noul Porsche Cayenne este construit pe baza platformei MLB Evo, folosită de Audi Q7 şi Bentley Bentayga. Porsche spune că de la modelul vechi au rămas doar amortizoarele adaptive PASM, iar toate celelalte lucruri sunt noi sau modificate. Suspensia pneumatică este foarte confortabilă și a fost reconfigurată pentru mai mult confort.
Sub capota lui Porsche Cayenne E-Hybrid se află un sistem plug-in hybrid alcătuit dintr-un motor V6 pe benzină de 3.0 litri care produce 340 CP și un motor electric de 136 CP. În total, sistemul hibrid dezvoltă 462 de cai putere și 700 Nm.
Accelerația de la 0 la 60 km/h în modul electric are loc în 6.3 secunde, iar Porsche spune că noul Cayenne E-Hybrid poate parcurge până la 44 de kilometri cu zero emisii. Viteza maximă oferită în modul electric este de 135 km/h. Bateria SUV-ului german are acum o capacitate de 14.1 kWh, iar timpul necesar de încărcare este de maximum 7 ore și 50 de minute.
Dinamica modelului este cea mai bună din gamă, iar Porsche Cayenne te face să crezi că ești tot timpul în control. Sincer, puține SUV-uri pot sta în curbe așa cum stă acest model. Întreg complexul sistemelor şasiului este numit acum Porsche 4D Chassis Control și de ele depinde acest comportament dinamic foarte bun. La modurile de conducere, cei obișnuiți cu setările clasice Porsche vor fi suprinși să găsească două moduri noi: electric și hibrid.
În interior, designul a preluat foarte multe de la Panamera. Cabina este dominată de consola din centru de dimensiuni mari, dar mânerele distinctive ale SUV-ului german de lux au rămas. Regăsim mai puține butoane, deoarece inginerii au mutat multe dintre funcții pe ecranul tactil de 12,3 inch. Per total, avem un interior cu un upgrade important și la partea de materiale și finisaje. Porsche Cayenne S oferă și în interior confort de lux. În noul Cayenne pot călători în cele mai bune condiții până la 5 persoane. Au apărut și mai multe spații de depozitare în interior, ceea ce ne bucură.
La nivel de programe de siguranță activă, Cayenne se laudă cu introducerea în premieră a unei funcții de identificare a pietonilor și bicicliștilor. Cea mai mare noutate este copilotul digital InnoDrive. Se adaugă la acesta Lane Assist și recunoașterea semnelor de circulație chiar și în funcție de condițiile meteo. Dacă afară plouă și este activat senzorul de ploaie, radarul va citi indicatorul cu limita de viteză pe timp de ploaie. Pe timp de noapte, vizibilitatea este îmbunătățită de un sistem Night Vision, care activează pe o distanță de 300 de metri. Mai există și sistemul InnoDrive, introdus în premieră pe Cayenne, care funcționează alături de pilotul automat adaptiv și de navigație.

Porsche Cayenne eHybrid

Viteza maximă: 253 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5
L/l/î: 4.918/2.194/1.696
Masă proprie: 2.370 kg
Cilindree (cmc): 2.995
Putere (CP): 462 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 700 la 1.340 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts