Peugeot 508 – Vive la revolution!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Noua generație 508 a sosit la testele AutoReport.ro. Cum Peugeot ne-a promis o revoluție odată cu noul model, l-am condus pentru a ne convinge dacă într-adevăr s-au ținut de cuvânt.
Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Din punct de vedere estetic, Peugeot 508 preia o parte dintre liniile de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Peugeot Instinct. Designul este mai agresiv, cu liniile LED are blocurilor optice care se întind până în bara de protecție față. Semnătura luminoasă din spate este completată de două lămpi Full LED 3D. La silueta agresivă și sportivă, mai contribuie și elementele GT-Line care fac modelul mai atrăgător. Versiunea GT Line conține și următoarele echipamente: capace speciale pentru oglinzile retrovizoare, pachet exterior GT Line, faruri full LED, sistem i-Cockpit Amplify (doar pentru transmisiile automate), jante din aliaj cu diametrul de 17 inch în versiunea Merion Diamantee, lumini de zi cu LED specifice variantelor GT Line, pedale și praguri din aluminiu, stopuri speciale, scaune față certificate AGR și volan îmbrăcat în piele.
De regulă, la o nouă generație, mașinile cresc în dimensiuni și devin mai mari. Nu este cazul acestui 508 care este cu 80 de milimetri mai mic comparativ cu vechea versiune, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri. Putem spune că sedanul mediu al francezilor a suferit o transformare și a devenit un sedan coupe. De fapt, acest lucru ne este spus și de lipsa ramelor de la geamurile ușilor, dar și de la silueta mai atletică.
În interior pot călători în confort 5 persoane. Scaunele față sunt specifice unei mașini cu pretenții sportive, iar designul specific francez ne îmbie cu linii atrăgătoare și materiale de calitate. Numeroase spații de depozitare sunt amplasate în habitaclu. În față, acestea sunt situate în panourile ușilor, în și sub consola centrală. Lucrurile pasagerilor din spate sunt, de asemenea, ușor accesibile.
Sistemul de intefață al șoferului cu mașina se numește PEUGEOT i-Cockpit. Acesta include noua poziție de condus tipică Peugeot cu volanul său compact, cu ecranul digital configurabil și cu ecranul capacitiv tactil HD de 10″ aflat în centrul bordului care permite inclusiv conectivitate de tip MirrorLink. Sistemul Hi-Fi premium vine de la FOCAL și asigură un sunet de calitate înală.
Sub capotă se află o unitate de 2 litri BlueHDi turbo diesel. Aceasta produce 180 CP şi este conectată la o cutie automată cu 8 trepte. Sedanul este destul de sprinten cu acest lanţ cinematic, dar, mai presus de toate, foarte economic. Suspensiile absorb foarte bine denivelările, sedanul fiind foarte confortabil. Dinamica a devenit una mult mai bună la această nouă generație. Look-ul de sedan sportiv se vede acum și în manevrabilitatea mașinii.
În materie de siguranță, Peugeot are pe 508 așa numitul Safety Pack, ce include o listă interminabilă de sisteme – Automatic Emergency Braking System (AEBS), Distance Alert, Active Lane Keeping Assistance (LKA), Driver attention warning, Smart Beam Assistance, Speed sign recognition and speed suggestion, Adaptive cruise control with stop feature (automatic gearbox), Active blind spot monitoring, Park Assist sau Visio Park.

PEUGEOT 508 II GT Line 2.0 BLUEHDI
0-100 km/h: 8,3 sec
Viteza maximă: 235 km/h
L/l/î: 4.750/1.859/1.535
Masă proprie: 1.535 kg
Portbagaj (litri): 473
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts