Peugeot 508 – Sport franțuzesc

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Noua generație 508 a sosit la testele AutoReport.ro. Cum Peugeot ne-a promis o revoluție odată cu noul model, l-am condus și într-o variantă mult mai puternică, pe benzină pe străzile din București.
Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Din punct de vedere estetic, Peugeot 508 preia o parte dintre liniile de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Peugeot Instinct. Designul este mai agresiv, cu liniile LED are blocurilor optice care se întind până în bara de protecție față. Semnătura luminoasă din spate este completată de două lămpi Full LED 3D. La silueta agresivă și sportivă, mai contribuie și elementele GT-Line care fac modelul mai atrăgător. Versiunea GT Line conține și următoarele echipamente: capace speciale pentru oglinzile retrovizoare, pachet exterior GT Line, faruri full LED, sistem i-Cockpit Amplify (doar pentru transmisiile automate), jante din aliaj cu diametrul de 17 inch în versiunea Merion Diamantee, lumini de zi cu LED specifice variantelor GT Line, pedale și praguri din aluminiu, stopuri speciale, scaune față certificate AGR și volan îmbrăcat în piele.
De regulă, la o nouă generație, mașinile cresc în dimensiuni și devin mai mari. Nu este cazul acestui 508 care este cu 80 de milimetri mai mic comparativ cu vechea versiune, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri. Putem spune că sedanul mediu al francezilor a suferit o transformare și a devenit un sedan coupe. De fapt, acest lucru ne este spus și de lipsa ramelor de la geamurile ușilor, dar și de la silueta mai atletică.
În interior pot călători în confort 5 persoane. Scaunele față sunt specifice unei mașini cu pretenții sportive, iar designul specific francez ne îmbie cu linii atrăgătoare și materiale de calitate. Numeroase spații de depozitare sunt amplasate în habitaclu. În față, acestea sunt situate în panourile ușilor, în și sub consola centrală. Lucrurile pasagerilor din spate sunt, de asemenea, ușor accesibile.
Sistemul de intefață al șoferului cu mașina se numește PEUGEOT i-Cockpit. Acesta include noua poziție de condus tipică Peugeot cu volanul său compact, cu ecranul digital configurabil și cu ecranul capacitiv tactil HD de 10″ aflat în centrul bordului care permite inclusiv conectivitate de tip MirrorLink. Sistemul Hi-Fi premium vine de la FOCAL și asigură un sunet de calitate înală.
Sub capotă se află o unitate turbo, pe benzină de 1,6 litri. Aceasta produce 225 CP şi este conectată la o cutie automată cu 8 trepte. Sedanul este foarte sprinten și se apropie din punct de vedere al comportamentului dinamic de pretențiile sportive ale unui sedan coupe. De fapt, sub această nouă formă de sedan sport s-a remetamorfozat 508-ul. Suspensiile absorb foarte bine denivelările, sedanul fiind foarte confortabil. Dinamica a devenit una mult mai bună la această nouă generație.
În materie de siguranță, Peugeot are pe 508 așa numitul Safety Pack, ce include o listă interminabilă de sisteme – Automatic Emergency Braking System (AEBS), Distance Alert, Active Lane Keeping Assistance (LKA), Driver attention warning, Smart Beam Assistance, Speed sign recognition and speed suggestion, Adaptive cruise control with stop feature (automatic gearbox), Active blind spot monitoring, Park Assist sau Visio Park.

PEUGEOT 508 R8 GT 1.6 THP
0-100 km/h: 7,3 sec
Viteza maximă: 248 km/h
L/l/î: 4.750/1.859/1.403
Masă proprie: 1.420 kg
Portbagaj (litri): 487
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 225 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 1.900 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts