Peugeot 308 Hybrid – forma ideală de propulsie

Da mai departe!

Peugeot aduce în clasa compactă o gamă extinsă. Parte a gamei extinsă este și acest 308 Hybrid, prima compactă plug-in hibridă a mărcii din Franța care a sosit la testele AutoReport.ro
Compacta recent lansată 308 este primul model al francezilor care afișează noua emblemă a mărcii. Arhitectura în totalitate optimizată pune în valoare spațiul interior și exprimă dinamismul și identitatea noului model. Postura și stilul noului Peugeot 308 au fost îmbunătățite la interior și nu la exterior, pentru a îndeplini obiectivul de eficiență aerodinamică. Acest lucru se reflectă în arhitectura optimizată, cu conturile aripilor puternic pronunțate și caroseria mulată pe structură. În lateral, flancurile simple și netede subliniază personalitatea puternică a noii compacte. Designul lateral este inspirat de istoria identității mărcii (PEUGEOT 205, 208, 308 etc) și afișează dinamismul unei caroserii mulate pe structură.
Partea din spate accentuează performanța aerodinamică a noului Peugeot 308, fiind rezultatul numeroaselor teste efectuate în tunelul de vânt. Spoilerul lung, distinctiv pentru stilul noului model, linia pronunțată ce traversează părțile laterale ale caroseriei și linia plafonului ce curge lin spre spate sporesc caracterul dinamic. Noua emblemă a mărcii PEUGEOT, ce se află în centrul grilei cu motiv specific. O evoluție în materie de design și tehnologie, senzorul pentru sistemele de asistență la condus dispare în spatele emblemei (tehnologie cu radom ce utilizează indiul compatibil cu undele radio), pentru a face din aceasta elementul central al grilei. Plăcuța de înmatriculare a migrat către partea inferioară a părții frontale.
Pe nivelurile de echipare GT/GT Pack, blocurile optice Full LED, mai fine, integrează tehnologia PEUGEOT Matrix LED pentru un plus de eficiență și siguranță în utilizarea de zi cu zi.
În partea din spate, blocurile optice adoptă tehnologia Full LED cu designul celor 3 gheare, pentru o semnătură luminoasă modernă, specifică mărcii Peugeot. Modelul de test vine cu o culoare albă și elemente care trădează apartenența la gama electrificată a producătorului fancez.
Modelul testat este un HYBRID 180 e-EAT8 cu 2 roți motrice. Sub această caroserie se realizează asocierea între un motor PureTech pe benzină de 150CP (110kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8. 308 Hybrid are un comportament sportiv, dar și economic, ținând cont că în oraș se poate deplasa până la 60 de km în mod full-electric (conform WLTP, 40 km conform testului nostru). Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102kW și sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord, care răspund tuturor tipurilor de utilizări și tuturor soluțiilor de încărcare ale clienților, un încărcător monofazat de 3.7 kW (dotare standard) și un încărcător monofazat opțional de 7.4 kW
În interior ne întâmpină bordul i-Cockpit, care face parte din AND-ul mărcii Peugeot și, cu fiecare nouă generație, este și mai modern. Noul volan compact este echipat cu senzori de prindere. Ergonomic și încălzit (opțional), volanul regrupează toate comenzile mașinii.
Instrumentarul de bord este situat la nivelul privirii și începând cu nivelul de echipare Active Pack integrează un ecran digital de 10 inch. Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord are 3 dimensiuni. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație Conectată TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.).
Planșa de bord se bazează pe o arhitectură „high-vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul conducătorului auto și al pasagerilor.
Ecranul tactil central de 10 inch, perfect integrat în planșa de bord, este situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord pentru a fi la îndemâna șoferului.
Noul Peugeot 308 oferă iluminat ambiental cu LED (8 culori la alegere) pentru decorul principal sau panourile ușilor care, în funcție de nivelul de echipare pot fi din spumă, material textil, Alcantara sau din piese din aluminiu trase adânc.
308 este echipat cu sistem AQS (Air Quality System) ce monitorizează constant calitatea aerului și poate activa de unul singur reciclarea aerului. Începând cu nivelul de echipare GT, noul Peugeot 308 beneficiază de Clean Cabin, un sistem de tratare a aerului ce filtrează gazele și particulele poluante. Calitatea aerului este afișată pe ecranul tactil central.
Pentru confortul sonor al pasagerilor, 308 este echipat cu sistemul de sunet Hi-Fi FOCAL Premium, dezvoltat în parteneriat cu Focal, marcă franțuzească specializată în echipamente audio.
Din punct de vedere al sistemelor prezente la bord vă spunem că Peugeot 308 deschide calea condusului semi-automat, dispunând de sisteme de asistență la condus de ultimă generație: regulator de viteză adaptiv cu funcția Stop & Go și transmisie EAT8, asistență la menținerea benzii de rulare, Full Park Assist cu funcție Flankguard (cu transmisie EAT8), frânare automată de urgență de ultimă generație și avertizare la coliziune, alertă activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, alertă atenție șofer, comutare automată a luminilor de drum, recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări, sistem de supraveghere a unghiului mort, frână de mână electrică.

Peugeot 308 Hybrid EAT
0-100 km/h: 7,6 secunde
Viteza maximă: 225 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 150 la 4.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250la 1.750 rpm
Capacitate acumulator: 12,4 kWh
Motor electric
Putere sistem: 110 CP
Cuplu maxim sistem: 320 Nm
Ansamblu:
Putere (CP): 180
Cuplu (Nm): 360
Dimensiuni: L/l/î 4.637/1.852/1.441
Masă proprie: 1.603 kg
Volum portbagaj (l): 361
Consum mediu: 3,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts