Peugeot 308 – alinierea la gamă

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Compacta 308 de la Peugeot a ajuns la un nou capitol. Modelul a primit un facelift menit să împrospăteze gama și venit la testele AutoReport.ro

308 facelift a primit o grilă verticală cu personalitate, care încadrează emblema Leului, o capotă elegantă și o semnătură luminoasă cu LED-uri. În I-cockpit se găsește un ecran tactil performant care oferă tehnologie satnav 3D, o nouă grafică și un acces rapid la toate funcțiile. Noul PEUGEOT 308 vine cu toate sistemele de asistență avansate pentru șofer, care se găsesc și pe noul SUV PEUGEOT 3008.
Modelul, creeat pe noua platformă modulară a grupului PSA denumită EMP2 (Efficient Modular Platform 2), beneficiază de dimensiuni compacte (4,25 m) și o greutate redusă. În funcție de versiune, 308 a pierdut cu până la 140 kg în greutate.
Modelul de test este echipat cu motorul diesel 1.6 BlueHDi care produce o putere de 120 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte etajată foarte bine. La rularea prin oraș nu avem de reproșat foarte multe unei mașini care se dovedește foarte sprintenă. La fel și la rularea pe autostradă. Principalul avantaj al acestei combinații este, în schimb, economia de combustibil.
Experienţa la volanul noului Peugeot 308 se bazează pe expertiza mărcii franceze în materie de suspensii. Repoziţionarea ansamblelor şi înălţimea optimizată ale noului Peugeot 308 asigură coborârea centrului de greutate cu 20 mm. Tinuta de drum este îmbunătăţită, iar aerodinamica este favorizată. Noua platformă propune noi suspensii (punte faţă de tip Pseudo Mc Pherson şi punte spate cu traversă deformabilă), a căror greutate a fost de asemenea optimizată.
Cu o lungime de 4.25 m, noul Peugeot 308 este cel mai compact model din segmentul său. Înălţimea a fost şi ea redusă la 1.46 m, iar lăţimea atinge 1.80 m.
Răspunzând cererii mari pentru capacitățile de conectare ale mașinii, noul PEUGEOT 308 are un i-Cockpit cu tehnologie Mirror Screen, care copie informațiile de pe smartphone pe ecranul tactil al vehiculului. Acesta este un sistem triple-play, compatibil cu protocoalele aplicațiilor Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay. Rapidul sistem 3D satnav, cu control vocal, este conectat la serviciul TomTom de monitorizare a traficului în timp real, permițând celor care conduc să îmbunătățească experiența deplasărilor. Materialele folosite în interior sunt mai bune, la fel și finisajele.
Asistența extinsă pentru șofer pe noul PEUGEOT 308 merge până la sistemele de ultimă generație, incluzând Active Safety Brake sistemul de avertizare la depășirea involuntară a benzilor de circulație. Acesta este primul model al grupului PSA care are sistem de control al vitezei, incluzând o funcție de oprire (cu transmisie automată) sau o funcție pentru pragul de 30 km/h (cu transmisie manuală).
Pentru cel mai bun confort în ceea ce privește parcarea, noul PEUGEOT 308 folosește o cameră video de marșarier Visiopark 1 cu un unghi de 180⁰ și funcția Park Assist, care măsoară spațiul de parcare disponibil și direcționează mașina.
Peugeot 308 Facelift 1.6 BlueHDi Allure
0-100 km/h: 9,6 secunde
Viteza maximă: 196 km/h
Dimensiuni: L/l/î 4.253/1.804/1.457
Masă proprie: 1.205 kg
Volum portbagaj: (l) 470
Cilindree: (cmc) 1.560
Putere: (CP) 120 la 3.500 rpm
Cuplu maxim: (Nm) 300 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts