Peugeot 3008 – SUV-ul de asfalt

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Peugeot 3008 a sosit la testele AutoReport.ro. Frumosul SUV al francezilor are toate atuurile pentru a fi un bestseller: arată bine, este economic și stă foarte bine pe asfalt.

SUV-ul Peugeot este acum complet nou. Această generație vine cu un design cu linii dinamice, fluide și cu proporții ce îl fac să arate mai agresiv. În partea față clienții pot opta pentru două grile: una cu fațete cromate și înconjurată de blocuri optice cu halogen sau cea cu design cadrilat și blocuri optice full LED. Grija la detalii este acum mai mare mașina având accesorii cromate pe aripi sau plafon care în zonele laterale scot în evidență caracterul dinamic al designului. Forma aerodinamică a modelului este accentuată de acoperișul cu nuanța negru stralucitor. În spate, stilul inovator se continuă cu o bandă în același ton care încorporează blocurile optice cu leduri de formă unei gheare de leu, care au devenit deja specifice mărcii franceze.
Sub capotă regăsim un motor diesel de 2 litri denumit BlueHDi. Motorul produce 180 CP și este cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte. Aceasta pune în valoare destul de bine cuplul motorului diesel, mai ales în afara orașului unde ai nevoie de viteze mai mari.
Comportamentul de rulare al mașinii este foarte bun și pe alocuri chiar sportiv. Spunem acest lucru deoarece pentru cât e de mare, 5008 stă foarte bine în viraje. Din păcate, nu excelează pe suprafețe accidentate sau pe polei, din cauză că nu are tracțiune integrală. Aceasta nu este disponibilă nici măcar opțional. Francezii au reglat acest lucru din niște setări speciale din ESP.
La interior regăsim noua generație i-Cockpit, conceptul Peugeot de organizare al planșei de bord și al comenzilor. i-Cockpit poate fi descris pe scurt prin trei elemente definitorii – un volan de mici dimensiuni, amplasat foarte jos, un ecran central de 8 inch și ecranul de 12.3 inch ce înlocuiește clasicele ceasuri de bord. Comenzile tactile înlocuiesc aproape în totalitate clasicele butoane fizice, acestea din urmă pornind doar funcții esențiale ale mașinii – radio-ul, aerul condiționat, navigația, setările mașinii, telefonul și luminiile de avarii. Aceste elemente compun cel mai frumos interior pe care l-am văzut în acest segment. 3008 chiar arată a mașină din viitor atunci când te urci în habitaclu. În acest SUV pot călători fără probleme legate de spațiu 5 persoane, având suficient spațiu în portbagaj pentru multe lucruri. Cu tehnologia Mirror Screen poti sa te bucuri de toate aplicatiile tale smartphone compatibile cu Apple CarPlay, MirrorLink sau Android Auto. Printre lucrurile care ne-au tras la acest model au fost funcția de încărccare wireless a telefonului mobil, dar și sistemul Hi-Fi FOCAL Premium cu 10 difuzoare.
În materie de siguranță, printre dotările noii generații se numără sistemul Park Assist cu camere video care asigură o vizibilitate de 360°, Active Safety Brake, Cruise Control cu limitator adaptiv de viteză cu funcția STOPi Play Video.

Peugeot 3008 GT BlueHDI
0-100 km/h: 8,9 secunde
Viteza maximă: 207 km/h
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.750 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm la 2.000 rpm
L/l/î: 4.447 / 1.841 / 1.624
Masă proprie: 1.465 kg
Volum portbagaj (l): 528
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts