Peugeot 3008 Facelift Hybrid4 – electrificat și cu tracțiune integrală

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Odată cu faceliftul, gama Peugeot 3008 a primit multiple noutăți. Poate cea mai importantă dintre ele este această versiune denumită HYbrid și care, în esență este primul plug-in-hybrid din gama de SUV-uri Peugeot.
Odată cu facelift-ul, partea frontală a noului SUV PEUGEOT 3008 a evoluat și adoptă acum un stil distinctiv și unic. Acest design inspirat stabilește codurile unei noi ere a modernității ce îmbină eleganța cu dinamismul.
Noua grilă fără ramă amplifică stilul modern și se integrează perfect în designul fluid al noului SUV Peugeot 3008. Aceasta se continuă cu aripioare sub blocurile optice pentru o fuziune între toate elementele. Pe capotă stă monograma SUV-ului, la fel ca în cazul tuturor modelelor din gamă.
Pentru a accentua sportivitatea modelului, noua bară de protecție include, începând cu primul nivel de echipare, prize de aer laterale în culoare negru lucios și placă de protecție vopsită. Noul SUV Peugeot 3008 propune, la fel ca și Peugeot 308, trei niveluri de echipare, fiecare cu un set adițional de echipamente denumit „pack”. Versiunea GT / GT Pack adoptă o grilă cu design specific ce subliniază ascensiunea în gamă a versiunilor GT.
Farurile față au fost, de asemenea, redesenate pentru un aspect mai agresiv și pentru a sparge tiparele actuale. Acestea dispun de tehnologie LED , încă de la primul nivel de echipare, și se continuă cu faruri diurne sub formă de colți cu vârf cromat. Această semnătură luminoasă se înscrie perfect în noul stil Peugeot și este ușor de recunoscut, încă de la prima vedere.
Pe nivelurile de echipare GT / GT Pack, blocurile optice Full LED oferă un aspect high-tech și distinctiv, grație semnăturii luminoase extinse și funcției de iluminare statică în viraje (SDL) ce optimizează vizibilitatea la viteze de până la 90 km/h.
Proiectoarele de ceață au fost înlocuite cu funcția „Foggy Mode„ integrată în blocurile optice Full LED, ce aprinde farurile de fază scurtă la intensitate redusă atunci când lămpile de ceață spate sunt activate.
În partea din spate, blocurile optice noi, moderne adoptă tehnologia Full LED (inclusiv lampa de marșarier) cu gheare 3D, pentru o semnătură luminoasă incisivă. Semnalizatoarele folosesc tehnologia secvențială.
Pentru a lărgi vizual partea din spate a vehiculului, stopurile sunt acoperite cu un geam transparent fumuriu.
Principiul pe care funcționează această mașină hibridă este unul interesant. Un sistem computerizat cotrolează roțile din față, propulsate de un motor electric, alt motor electric, propulsează și roțile din spate. Astfel, mașina beneficiază de tracțiune integrală. Împreună cu motorul pe combustie, acest sistem face ca mașina să poată să funcționeze atât în mod electric, mixt, hybrid sau sport.
Sub capotă găsim motorul 1.6 PureTech care produce 200 CP și un cuplu de 300 Nm. Aportul total al ansambului format din acest motor clasic și cele două motoare electrice duce puterea totală a mașinii la 300 CP și un cuplu maxim de 450 Nm. Acest ansamblu se potrivește bine cu cutia de viteze automată cu opt trepte, permițând mașinii un comportament sportiv chiar la aceste dimensiuni și la o greutate de aproape 2 tone. Cu așa rezervă de putere, modelul poate emite pretenții și în fața SUV-urilor sport. Putem spune că mașina testată are un comportament dinamic ireproșabil.
Comportamentul de rulare al mașinii este foarte bun și pe alocuri chiar sportiv. Spunem acest lucru deoarece pentru cât e de mare, 3008 HYbrid4 stă foarte bine în viraje. Cu ajutorul acestui ansamblu format din 3 motoare, tracțiuna integrală revine în grupul PSA. HYbrid 4 este o mașină cu tracțiune integrală, dar și una care poate merge în modul de rulare 100% electric autonomía bateriei poate ajunge până la 59 km WLTP. Bateria de înaltă tensiune este amplasată sub scaunele din spate, fără a afecta volumul portbagajului și spațiul interior.
La interior regăsim noua generație i-Cockpit, conceptul Peugeot de organizare al planșei de bord și al comenzilor. PEUGEOT i-Cockpit a fost modificat pentru a fi și mai modern. Acum are: instrumentar de bord digital de 12.3-inch, în totalitate personalizabil și configurabil, cu afișaj digital cu tehnologie „Normally Black” pentru o redare de înaltă calitate, ecranul tactil central nou HD are 10ʺ și este disponibil împreună cu 7 butoane de comutare elegante tip pian – „toggle switches„ – ce oferă acces direct la principalele funcții : radio, aer condiționat, navigație conectată 3D cu recunoaștere vocală, setările vehiculului, smartphone, aplicații mobile, lumini de avarie.
Toate versiunile termice echipate cu transmisie automată sunt disponibile acum cu un selector situat pe consola centrală, ce permite șoferului să aleagă între modurile de condus Normal, Sport și Eco. Cu tehnologia Mirror Screen poti sa te bucuri de toate aplicatiile tale smartphone compatibile cu Apple CarPlay, MirrorLink sau Android Auto. Printre lucrurile care ne-au tras la acest model au fost funcția de încărccare wireless a telefonului mobil, dar și sistemul Hi-Fi FOCAL Premium cu 10 difuzoare.
În materie de siguranță, printre dotările noii generații se numără sistemul Park Assist cu camere video care asigură o vizibilitate de 360°, Active Safety Brake, Cruise Control cu limitator adaptiv de viteză cu funcția STOPi Play Video. La acestea se adaugă sistemul Night Vision, unic pe segmentul SUV-urilor compacte, detectează prezența pietonilor sau a animalelor pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă. Sistemul acționează pe o distanță de până la 200-250 m, în afara razei de acțiune a luminilor de drum. Imaginile în infraroșu sunt afișate pe instrumentarul de bord digital, în câmpul de viziune al șoferului. De asemenea, faceliftul aduce și sistemul de frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h la 140 km/h, în funcție de versiune) cu avertizare în caz de risc de coliziun

Peugeot 3008 FL Hybrid4 GT Pack EAT
0-100 km/h: 5,9 secunde
Viteza maximă: 235 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 200 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 3.000 rpm
Motor electric 1
Putere (CP): 110
Cuplu (Nm): 320
Este integrat în transmisie
Motor electric 2
Putere (CP): 113
Cuplu (Nm): 166
Transversal pe puntea spate
Capacitate acumulator: 13,2 kWh
Putere sistem: 300 CP
Cuplu maxim sistem: 520 Nm
Ansamblu:
Putere (CP): 300
Cuplu (Nm): 450
L/l/î: 4.447 / 1.841 / 1.906
Masă proprie: 1.833 kg
Volum portbagaj (l): 395
Consum mediu: 3,3 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts