Opel Corsa – mai personalizată

Da mai departe!

Opel a prezentat noul Corsa, a cincea generaţie. Modelul vine încă o dată la noi în test dar într-o formă atrăgătoare, tot cu noul motor turbo de 1,0 litri, dar și mai personalizată.

Noul Corsa vine, de asemenea, cu un interior complet nou care amplifică percepţia de înaltă calitate şi de spaţiu, inclusiv tehnologia de infotainment IntelliLink şi sistemele de asistenţă pentru şofer ultra-moderne. Modelul testat de noi a primit culoarea verde (nuanța e denumită oficial Grasshopper) cu dungi negre ce amintesc de Bumblebee, iar jantele sunt negru glossy. Pare mai degrabă un hot-hatch decât o mașină cuminte de oraș.

De asemenea, designerii Opel au oferit noului model Corsa un aspect dinamic care să corespundă cu filozofia de design a mărcii.
A cincea generaţie a bestseller-ului Opel va avea premiera mondială în cadrul „Mondial de l’Automobile 2014” din Paris, urmând să iasă de pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania, şi Eisenach, Germania, înainte de sfârşitul anului.
Pe o perioadă de 32 de ani, în Europa au fost vândute aproximativ 12 milioane de autovehicule Corsa, inclusiv 2,8 milioane din modelul curent, generaţia a patra.
Dezvoltarea unei arhitecturi electrice complet noi pentru a cincea generaţie a modelului Corsa asigură un nivel de interacţiune mai sofisticat între diferitele sale sisteme. Datorită noii geometrii şi calibrării software-ului de direcţie, noul sistem de servodirecţie sensibilă la viteză este îmbunătăţit, asigurând un răspuns mai precis şi sporind atât plăcerea de a conduce, cât şi confortul. Toate modelele Corsa dispun de o nouă dotare standard care permite reducerea efortului la efectuarea manevrelor de direcţie la viteze reduse, modul City, activat uşor prin simpla apăsare a unui buton.

Ca și la modelul actual Corsa, clienţii pot alege între două variante de şasiu, Confort şi Sport. Şasiul Sport are arcuri şi amortizoare mai rigide, precum şi o calibrare şi o geometrie de direcţie specifică pentru un răspuns mai direct.
Elementul principal de sub capota aşa-numitei noi „Corsa E” de generaţia a cincea este reprezentat de motorul turbo nou 1.0 ECOTEC cu injecţie directă şi trei cilindri. Acest motor este disponibil în două variante de putere, de 66 kW/90 cp sau 85 kW/115 cp.

Noua gamă de sisteme de propulsie pe benzină a modelului Corsa este, de asemenea, extinsă prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp, precum şi a unităţilor îmbunătăţite cu aspiraţie naturală de 1,2 şi 1,4 l care respectă cerinţele standardului de emisii Euro 6. În plus, motoarele 1.3 CDTI de 55 kW/75 cp şi 70 kW/95 cp semnificativ revizuite, mai rafinate şi care respectă acum standardul de emisii Euro 6 lărgesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel.
Ambele versiuni ale motorului turbo 1.0 ECOTEC cu sistem de injecţie directă sunt combinate cu o transmisie manuală complet nouă cu 6 trepte de viteze şi un design compact.
Odată cu lansarea noului Corsa, Opel pune la dispoziţie cea mai nouă generaţie a transmisiei automate cu şase trepte de viteză, precum şi transmisia manuală automatizată complet nouă, Easytronic 3.0, care oferă reacţii mai bune şi uniforme – modul perfect de a combina într-un mod accesibil confortul unei transmisii automate cu eficienţa uneia manuale.

Având un design cu linii clare, habitaclul noului model Corsa este organizat în jurul unui centru de comandă pentru şofer. Panoul de instrumente este proiectat în jurul liniilor orizontale care îmbunătăţesc estetic spaţiul interior generos. Ecranul tactil color de 7 inch al sistemului IntelliLink are o amplasare ideală în consola centrală, aproape de schimbătorul de viteze.
Noul Corsa lansează o gamă de sisteme de asistenţă pentru şofer. Siguranţa este sporită datorită noilor sisteme disponibile pentru prima dată la bordul Corsa, precum farurile bi-xenon cu lumină la virare, monitorizarea unghiului mort şi camera video frontală Opel Eye cu sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, sistem de avertizare privind părăsirea benzii de rulare, asistentul pentru fază lungă, funcţia de indicare a distanţei de urmărire şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală. Pentru a oferi un nivel maxim de siguranţă, sistemul de avertizare la coliziune frontală foloseşte o avertizare de culoare roşie proiectată pe parbriz, în câmpul vizual al şoferului. În plus, afişajul sistemului de monitorizare a presiunii în pneuri avertizează şoferul în eventualitatea unei pierderi excesive a presiunii.
Iar pentru persoanele sportive, partea din spate integrează opţional suportul practic pentru biciclete FlexFix, oferit exclusiv de Opel.

Modelul de test are dotări demne de o categorie superioară: Volan încălzit, Cameră de marșarier, Faruri Xenon cu funcție cornering, cititor de indicatoare, monitorizare a unghiului mort și multe altele.

Opel Corsa 1.0 Turbo
0-100 km/h: 10,3 secunde
Viteza maximă: 195 km/h
L/l/î: 4.021/1.944/1.481
Masă proprie: 1.199 kg
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 115 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 170 la 1.800 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts