Opel Corsa-e – dinamică electrică

Da mai departe!

Opel Corsa a evoluat atât de mult încât acum, la facelift, oferă o versiune electrică. Modelul conceput de gigantul auto Stellantis, ajunge la testele Autoreport.ro pentru un test în București.


Corsa facelift a primit acum câteva tușe de design specifice PSA care parcă rafinează subcompacta mărcii germane. Linia acoperişului este asemănătoare unui coupé, cu 48 mm mai coborâtă față de versiunea anterioară, fără să afecteze spațiul pentru cap pentru șofer și pasagerul din față. Șoferul are o poziție de ședere coborâtă cu 28 mm. Centrul de greutate coborât favorizează manevrabilitatea și dinamica de conducere. Reacțiile sunt mai dinamice, pentru mai multă plăcere de a conduce. Câteva e-uri puse strategie pe caroserie, îți dau de înțeles că ai în față versiunea electrică.
Cel mai bine vândut autovehicul de mici dimensiuni este acum și campion al aerodinamicii. La fel ca în cazul tuturor modelelor Opel noi, inginerii au optimizat caracteristicile aerodinamice ale noului Corsa în tunelul aerodinamic al Universității din Stuttgart, operat de Institutul de cercetare în inginerie și motoare auto. Rezultatul: cu un coeficient aerodinamic de 0,29 și o zonă frontală redusă față de modelul anterior, de numai 2,13 m2, noul Corsa este unul dintre cele mai aerodinamice autoturisme din clasa sa.
Odată cu acest facelift, marca germană pune la dispoziție farurile adaptive IntelliLux LED® matrix, cu funcție anti-orbire, în premieră pentru segmentul de autovehicule de mici dimensiuni. Cele opt segmente de LED-uri sunt controlate de camera frontală de ultimă generație și adaptează în mod continuu și automat fasciculul luminos la fiecare situație din trafic și din mediul înconjurător.
Cea mai importantă noutate este trenul de rulare electric adus de grupul PSA. Sub capotă avem un propulsor 100% electric ce dezvoltă 100 kW (136 CP). Acesta este cuplat la o transmisie de tip CVT care livrează foarte eficient puterea. Motorul electric este alimentat de o baterie plasată strategic sub podea pentru a menține același spațiu disponibil pe versiunile pe benzină sau diesel, dar și pentru a coborî centrul de greutate al mașinii. Autonomia modelului testat de noi este de peste 340 kilometri în regim urban. Comportamentul dinamic este asemănător versiunilor cu motoare clasice, dar cu un plus la sprintul de pe loc pentru această versiune electrică. Totuși, conducând-o prin București, Corsa ne-a arătat în curbe că are o dinamică demnă de un hot-hatch.
Șoferii și pasagerii Corsa sunt conectați corespunzător și se bucură de un sistem de infotainment de calitate superioară datorită noii game de sisteme de infotainment alcătuite din Multimedia Radio, Multimedia Navi cu ecran color tactil de 7″ și sistemul de top Multimedia Navi Pro cu ecran color tactil de 10″. În plus, Corsa oferă opțional și noul serviciu „Opel Connect”. Cu funcții utile precum navigație live cu informații în timp real din trafic și prețuri actuale ale carburantului, legătură directă cu serviciul de asistență rutieră și apel de urgență, șoferii și pasagerii se pot bucura de călătorii mai relaxante. În interior pot avea loc 4 persoane, dar nu cu foarte multe bagaje.
Sistemele de asistență moderne, cum ar fi recunoașterea indicatoarelor rutiere sau tempomatul automat, precum și sistemul de protecție la impact lateral controlat de senzori asigură o creștere semnificativă a siguranței. Cel din urmă avertizează dacă părțile laterale ale autovehiculului sunt în pericol să intre în contact cu obstacole (de exemplu, stâlpi, ziduri) în timpul manevrelor efectuate la viteze mai mici de 10 km/h. Există, de asemenea, sisteme precum cel de monitorizare a unghiului mort și diferite sisteme de asistență la parcare, de la Park Pilot până la camera video panoramică pentru marșarier, la 180 de grade.
Sistemele de asistență includ, de exemplu, avertizarea privind o coliziune frontală, cu frânare activă de urgență și detectarea pietonilor, tempomatul inteligent, asistență pentru menținerea benzii de circulație și sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Sistemul care oferă asistență pentru menținerea benzii de circulație debutează la bordul modelului Corsa. Dacă sistemul detectează o părăsire accidentală a benzii, acesta avertizează șoferul printr-un semnal vizual și un impuls ușor pentru a corecta direcția.

Opel Corsa-e Facelift
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 150 km/oră
L/l/î: 4.060/1.765/1.435
Masă proprie: 1.455
Volum portbagaj (l): 267
Putere (CP): 136
Cuplu maxim (Nm): 260
Autonomie: 340 kilometri
Acumulatori: 50 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată
Consum: 15.6-17.1 kWh/100 km

Related posts