Nissan prefigurează noul Qashqai

Da mai departe!

Sunt în plină desfășurare pregătirile finale pentru lansarea celei de-a treia generații a crossoverului compact care a revoluționat peisajul auto și a făcut posibilă crearea unui nou segment foarte concurențial – Noul Nissan Qashqai.

În faza de prototip, rezultatele testelor dinamice efectuate pe drumurile europene, au creeat o perspectivă promițătoare pentru noul model, care va fi comercializat anul viitor, de a redefini așteptările clienților de la un crossover compact.

Noul Qashqai își va consolida poziția de creator și reper în segmentul crossoverelor europene de dimensiuni medii, poziție pe care o ocupă din 2007. La baza noului Qashqai se află noua platformă Alliance CMF-C,  un exemplu autentic de inginerie, inovație și tehnologie avansată.

Actualul Qashqai, introdus spre comercializare în Europa în 2014, a fost vândut în peste un milion de unități până în prezent.

Noul Qashqai va revoluționa potențialele așteptări ale clienților de la o mașină de familie. Confortul, rafinamentul și tehnologia înglobată sunt specifice unui segment superior, în timp ce experiența la bord va fi unică și placută atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Cu tehnologia avansată Nissan e-POWER suntem convinși că  toți clienții noștri se vor îndrăgosti de sentimentul unui sistem de propulsie electric, fără a avea nicio grijă referitoare la autonomie”, a declarat Gianluca de Ficchy, Președinte Nissan Regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO).

Pentru noul model, Nissan a păstrat principiile directoare care au condus conceptul, designul și dezvoltarea celor două generații anterioare de Qashqai: design elegant, sistem de propulsie eficient, combinat cu o calitate ridicată și o experiență de conducere specifică  unui segment superior. Noul Qashqai va ridica din nou ștacheta în segmentul crossoverelor, iar clienții vor beneficia de aceste noi caracteristici.

Ca și pentru generațiile anterioare, design-ul noului Qashqai a fost realizat sub conducerea echipei Nissan Design Europe, cu sediul în centrul Londrei (Marea Britanie), în timp ce partea de inginerie a fost realizată sub conducerea Nissan Technical Center Europe, situat în Cranfield, Bedfordshire (Marea Britanie).

 

Platforma CMF-C

Noul Qashqai este primul model nou din Europa care utilizează platforma CMF-C, o arhitectură tehnologică de ultimă generație.

Elementul esențial al conceptului de inginerie a fost păstrarea proporțiilor actuale ale noului Qashqai, care sunt perfect dimensionate și esențiale pentru succesul său, ceea ce înseamnă că mașina rulează confortabil pe drumurile urbane și se încadrează cu ușurință în zonele de parcare, oferind în același timp un spațiu interior excelent.

În ceea ce privește construcția, caroseria încorporează materiale mai ușoare, precum și tehnici avansate de ștanțare și sudare pentru a-i crește rezistența, dar și pentru a-i reduce greutatea. Pentru prima dată, haionul este fabricat dintr-un material compozit, care îi scade greutatea cu 2,6 kg.

Pentru structura noului Qashqai, Nissan a utilizat cu 50% mai mult oțel de înaltă rezistență (UHSS). Acest tip de material asigură cea mai mare rezistență posibilă pentru tensiunile interne din structura caroseriei acolo unde este necesar, ca parte a structurii de impact, de exemplu – dar fără a aduce o penalizare semnificativă în greutate.

În mod tradițional, materialele cu rezistență mai mare la tensiunile interne pun probleme la sudare sau la îmbinarea cu alte părți ale structurii. Pe caroseria brută Qashqai, lipirea structurală a fost utilizată pentru a forma o armătură și o legătură de înaltă rezistență în punctul unde stâlpii A, B și C se unesc cu plafonul și cu podeaua.

Ușile față și spate, aripile față și capota sunt acum fabricate din aluminiu, ceea ce oferă o economie de greutate, atunci când sunt luate împreună, de 21 kg la caroseria brută a noului Qashqai.

Structura de bază – „coloana vertebrală” – a platformei CMF-C a fost modernizată într-o formă mai omogenă, pentru a transmite mai bine un impact prin structură. Acest lucru va avea ca efect absorbirea mai eficientă a energiei de către structură în zonele de impact, reducând sarcina potențială transmisă ocupanților în caz de accident.

Grație tehnicilor avansate de fabricație, avantajul net pentru clienți este că, în ansamblu, caroseria brută este cu 60 de kg mai ușoară și cu 41% mai rigidă decât cea a modelului existent. Acest lucru se traduce prin rafinament, confort în timpul rulării și responsivitate la șofat specifică unui segment superior, plus siguranță excepțională în caz de accident – precum și prin beneficii în materie de eficiență generală a mașinii.

 

Un concept nou de suspensie și direcție

Noul Qashqai va continua să ofere experiența unei deplasări confortabile, plăcute și sigure.

Noua platformă CMF-C se bucură de o rigiditate la torsiune a vehiculelor care este caracteristica unui segment superior, permițând suspensiei să rămână amplasată cu precizie, asigurând răspunsuri sigure și rapide la schimbările de direcție și oferind o senzație de robustețe în cazul deplasărilor pe drumuri accidentate.

Datorită platformei CMF-C, noul Qashqai are o configurație actualizată a suspensiei Macpherson  față – spate. Pentru tracțiunea pe două roți specificată până la nivel de roți de 19” inclusiv, suspensia din spate este configurată ca bară de torsiune. Pentru versiunile echipate cu roți de 20” și cu tracțiune integrală, asistăm la o configurație avansată multi-link.

Sistemul cu bară de torsiune oferă o absorbție îmbunătățită a denivelărilor și suprimarea zgomotului rutier, ceea ce generează o deplasare liniștită și silențioasă pe toate suprafețele de drum. Cheia abilităților sale extinse este schimbarea arcului și a amortizorului către o aliniere verticală. Acest lucru permite arcului și amortizorului să funcționeze în intervalul lor optim de cursă, maximizând eficacitatea acestora pentru un răspuns mai controlat la denivelări și șocuri pe șosea și minimizând recuperarea pentru o deplasare stabilă, uniformă, menținând în același timp performanțele excelente anti-ruliu la schimbările de direcție.

Configurația avansată multi-link a suspensiei spate oferă un echilibru optim în segment între confortul în timpul mersului și răspunsul dinamic. Acum este montat pe un sub-cadru cu bucșe, care reduc zgomotul rutier și vibrațiile transmise de drum.

Setările direcției asistate au fost upgradate, oferind un răspuns al direcției mai precis, control mai bun și frecare redusă.

David Moss, Vicepreședinte Cercetare și dezvoltare, Regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO): „Echipa noastră de ingineri a evaluat hatchback-urile din segmentul C, precum și vehiculele concurente directe, iar prin miile de kilometri de teste dinamice și prin facilitățile de testare din întreaga Europă, a obținut un echilibru între rulare și manevrare care plasează plăcerea șofatului chiar în inima experienței”.

 

Inovare pentru eficiență

Noul Qashqai se încadrează în strategia de business Nissan privind electrificarea  gamei și va oferi clienților două soluții de propulsie – un motor flexibil și eficient de 1,3 litri pe benzină cu tehnologie hibridă ușoară și o motorizare electrica inovatoare e-POWER ce va oferi o accelerație specifică vehiculelor electrice instantanee și liniară, fără grija autonomiei vehiculului.

Cu scopul optimizării performanțelor noului model, o serie de evoluții au avut loc: podeaua plană, care asigură un flux de aer cât mai uniform sub mașină și, de asemenea, obturatorul activ al grilei, care rămâne închis pentru a asigura trecerea aerului către partea din față a mașinii cât mai facil posibil. Aceasta se deschide numai atunci când necesitățile de răcire ale motorului impun acest lucru, facilitând pătrunderea de aer suplimentar în radiator pentru a-l răci.

Stilizarea frontală a vehiculului generează, de asemenea, o perdea de aer care direcționează fluxul de aer pentru a reduce rezistența generată de roțile din față.

Motorul de 1,3 litri pe benzină a fost modernizat pentru a include un sistem Mild-Hybrid. Sistemul de 12v încorporează o instalație separată a bateriei cu litiu montată sub podea și generatorul acționat de curea pentru a colecta energia de frânare. Acest lucru permite sistemelor motorului să funcționeze cu energia colectată, prelungind durata funcției de oprire/pornire, ceea ce reduce emisiile totale de CO2 ale motorului. În plus, permite decelerarea și oferă, de asemenea, suport de cuplu la accelerație.

 

e-POWER

Noul Qashqai va reprezenta cel mai bun spirit inovator al Nissan – pe care îl numim Mobilitatea Inteligentă Nissan (Nissan Intelligent Mobility). Acesta va aduce prima implementare a sistemului inovator Nissan de acționare e-POWER în Europa. O inovație unică a Nissan, sistemul e-POWER oferă o acționare completă a motorului electric, ceea ce înseamnă că roțile sunt acționate complet de motorul electric. e-POWER este alcătuit dintr-o baterie de mare putere și un grup de propulsie care este integrat cu motorul pe benzină, generatorul de energie, invertorul și un motor. În sistemele hibride convenționale, roțile sunt acționate de un motor electric și de un motor pe benzină. Cu toate acestea, în sistemul e-POWER, motorul pe benzină nu este conectat la roți; pur și simplu încarcă bateria. Și, spre deosebire de un vehicul electric integral, sursa de energie este motorul, mai mult decât doar bateria.

Diferența-cheie în comparație cu alte vehicule hibride convenționale este că motorul electric are dimensiunea unui motor care se găsește de obicei pe un vehicul pur electric, oferind o accelerație instantanee care este atât de populară în rândul clienților VE. Generatorul acționat de motor menține încărcarea bateriei, dar poate furniza electricitate motorului în mod direct pentru o putere suplimentară. Motorul funcționează la o rată optimă de rotații pe minut, făcând posibilă o eficiență maximă a consumului de combustibil, fiind în același timp reglat cu atenție pentru a minimiza zgomotul și pentru a oferi o senzație naturală și conectată în timpul unei accelerări puternice.

Pentru clienți, e-POWER aduce acea senzație distinctă de accelerație instantanee și liniară, oferind o experiență placută de condus, dar fără a avea nicio grijă referitoare la autonomie. Aceasta este tranziția perfectă în conducerea vehiculelor electrice, în special pentru șoferii care circulă pe distanțe lungi și care vor adora combinația între confort și rafinament, precum și eficiența ecologică a mașinii.

„Opțiunile avansate și eficiente ale sistemului de propulsie reprezintă spiritul inovator al Nissan – nimic mai mult decât sistemul e-POWER. Acesta aduce toate avantajele de conducere ale unui sistem de propulsie VE fără compromisuri. Când vorbim despre Nissan Intelligent Mobility, e-POWER este un exemplu perfect ”, a declarat David Moss.

 

 

Asistență pentru șofer ProPILOT îmbunătățită

Noul Qashqai va fi echipat cu noua generație ProPILOT, oferindu-i șoferului mai mult sprijin într-o gamă mai variată de circumstanțe. Denumit ProPILOT cu Navi-link, sistemul a fost conceput pentru a reduce oboseala și stresul în timpul deplasărilor, fiind în același timp foarte intuitiv de utilizat.

ProPILOT cu Navi-link poate accelera și frâna vehiculul pe o singură bandă pe autostradă. Sistemul poate accelera pentru ca vehiculul să se deplaseze la o viteză stabilită și poate frâna vehiculul până la 0 km/h în trafic aglomerat “stop-start”. Sistemul poate reporni automat dacă vehiculul a staționat mai puțin de trei secunde și traficul din fața mașinii este reluat.

Sistemul de direcție și camera video actualizează în permanență poziția vehiculului, ajutând mașina să rămână centrată pe bandă și menținând în același timp o viteză predeterminată, dar cu capacitatea de a se adapta și de a menține o distanță de siguranță față de mașina din față.

Pe noul Nissan Qashqai, ProPILOT cu Navi-link poate acum să adapteze viteza mașinii în funcție de alte circumstanțe externe: atunci când, pe autostradă, mașina trece într-o zonă cu limită de viteză inferioară, sistemul poate citi indicatoarele rutiere și poate lua în considerare datele sistemului de navigare privind limita de viteză pentru a încetini până la viteza corespunzătoare, ceea ce înseamnă că șoferul nu trebuie să regleze manual viteza de croazieră.

De asemenea, sistemul poate utiliza date din sistemul de navigație pentru a regla viteza în apropierea curbelor sau pe rampele de ieșire care au o rază mai strânsă.

În plus, ProPILOT cu Navi-link poate comunica acum cu radarele de unghi mort de pe Qashqai pentru a interveni cu o corecție a direcției și prevenind cu o manevră de schimbare a benzii de circulație dacă există un vehicul în zona unghiului mort.

Alte îmbunătățiri includ o avertizare de „protecție a flancului” pentru situații urbane, care avertizează șoferul cu privire la riscul de contact cu un obiect din partea laterală a vehiculului, de obicei atunci când iese în marșarier dintr-un spațiu de parcare.

Noul Qashqai poate interveni, de asemenea, și pentru a preveni o coliziune la mersul în marșarier. Datorită unei actualizări a alertei existente de detectare a obiectelor în mișcare, vehiculul frânează dacă în apropiere este detectat un obstacol în mișcare.

ProPILOT cu Navi-link va fi disponibil de la echiparea medie N-Connecta, pentru a facilita accesul la aceasta tehnologie avansată pentru cât mai mulți clienți, reprezentând de altfel și promisiunea mărcii Nissan: “Innovation for Excitement”.

ProPILOT este una dintre cele mai bine apreciate inovații ale noastre prezente pe actualul Qashqai. Clienții apreciază foarte mult modul în care sistemul asistă șoferul, întreținând o deplasare lină, precisă și sigură, în special în condiții de trafic aglomerat, pe timp de noapte sau vreme nefavorabilă. Suntem încântați să amplificăm acel sentiment de confort și încredere cu funcțiile suplimentare extraordinare ale sistemului  ProPILOT cu Navi-link pe viitorul Qashqai”, a declarat Marco Fioravanti, Vicepreședinte Planificare produs, Nissan Europa.

 

 

 

Faruri inteligente cu LED

Noul Qashqai vine cu un sistem avansat de faruri dezvoltat de inginerii Nissan, care adaptează forma fasciculului în funcție de condițiile drumului și de alți participanți la trafic. Fasciculul este împărțit în 12 elemente individuale care se dezactivează selectiv la detectarea unui vehicul care se apropie. Datorită acestei inovații, poate proiecta un fascicul mai luminos și mai larg, dar forma se schimbă efectiv, astfel încât șoferii care vin de pe banda de sens opus să nu fie orbiți de lumină.

„Punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea noului Qashqai a fost o analiză amănunțită a opiniilor posesorilor acestui model în ultimii 13 ani. Dialogul permanent cu aceștia ne-a permis să le înțelegem nevoile și, în special, să înșelegem ce apreciază cel mai mult la crossoverul pe care îl folosesc zilnic ”, a declarat Marco Fioravanti.

 

Qashqai: Creatorul segmentului crossover

În 2007, când a fost lansat modelul Qashqai, nu mai era nimic asemănător in peisajul auto.

Poziția înălțată la volan, permitea o vizibilitate mai bună pentru șofer, dar amprenta la sol era identică cu a modelelor din segmentul C Hatchback.

Gama de motorizări pe benzină și diesel era restrânsă, dar eficientă, propunând totodată o versiune cu tracțiune integrală pentru acei clienți care aveau nevoie de un sprijin suplimentar în condiții dificile de drum.

Pe scurt, a oferit un echilibru excelent între dimensiunile compacte ale unui hatchback și sentimentul de robustețe și vizibilitate ridicată, combinate cu o tracțiune integrală tradițională, fără penalizări în materie de dimensiune, greutate sau eficiență.

Previziunile de vânzări pentru un vehicul nou care nu era o înlocuire a unui model existent și pentru care nu existau concurenți direcți era o provocare. De aceea,  estimările de vânzări interne s-au situat la nivelul a 100.000 de unități pe an în Europa.

Realitatea a fost însă alta. În doar câteva luni, la fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, s-a adăugat un nou schimb pentru a putea satisface cererea.

Vânzările au continuat să crească de la an la an – iar acest trend a continuat să se extindă și atunci când Qashqai+2 a fost lansat în 2008, adăugând un al treilea rând de scaune pliabil într-un portbagaj mai mare grație ampatamentului său extins.

În 2010 a avut loc un facelift care a modernizat designul exterior, în special partea frontală, ceea ce a reflectat faptul că o proporție ridicată de clienți Qashqai proveneau din segmentele superioare. Până la înlocuirea sa în 2014 cu cea de-a doua generație de Qashqai, pe piață se aflau deja 17 concurenți direcți în segment.

În ciuda apariției mai multor concurenți europeni, prima generație de Qashqai a vândut în medie peste 200.000 de unități pe an constant până la lansarea următoarei generații.

Cea de-a doua generație de Qashqai a fost lansată în Europa în 2014, cu un design nou, remarcabil și cu motoare mai eficiente. Foarte rapid a doborât recordul de a fi primul vehiculul fabricat în Regatul Unit, care a atins cel mai rapid pragul de producție 500.000 de unități. Până în prezent, peste 3 milioane de unități de Qashqai au fost vândute în Europa – și peste 5 milioane la nivel mondial.

În prezent sunt 26 de concurenți direcți pentru Qashqai, într-un segment creat de Qashqai în 2007 și care continuă să crească de la an la an.

Anul 2021 vine cu promisiunea unei noi generații Nissan Qashqai care va ridica din nou ștacheta și va stabili standardul în segment prin design, confort, rafinament, eficiență și tehnologie accesibilă.

 

Related posts