Ministru italian: UE riscă să treacă de la „supunerea energetică” față de Rusia la „o dependență și mai serioasă” față de China

Da mai departe!

Adolfo Urso, ministrul italian al Industriei, a declarat că încearcă crearea unei alianțe cu Franța și Germania prin care să „îmblânzească” reglementările propuse de Comisia Europeană cu privire la emisiile provenite de la vehicule.

La doar câteva zile după ce Matteo Salvini, vicepremier și ministru al Transporturilor în Italia, a declarat că trecerea exclusiv la mașini electrice în doar 12 ani reprezintă o „sinucidere” și un „cadou” făcut de Uniunea Europeană industriei auto chineze, Adolfo Urso, ministru al Industriei, anunță că țara sa dorește să se alieze cu Franța și Germania pentru a „influența” și încetini ritmul reglementărilor UE cu privire la reducerea emisiilor generate de autoturisme și vehicule comerciale.

Într-o declarație oferită canalului de știri TGcom24 din grupul Mediaset, Adolfo Urso a solicitat oficialilor Comisiei Europene (CE) să aibă o abordare „pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor privind schimbările climatice menționând și că dorește să construiască „o alianță” cu Parisul și Berlinul prin care să reducă impactul măsurilor dorite de CE asupra industriei și a consumatorilor.

Oficialul italian a dezvăluit că a discutat deja problema la Berlin cu ministrul german al Economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, și că va face același lucru la Roma, pe 3 martie, cu ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire.

„Cele trei țări europene puternic industrializate pot influența… reglementările europene”, a declarat Urso, referindu-se la Italia, Franța și Germania.

Ministrul a menționat în mod special cele două proiecte de ale Comisiei Europene privind impunerea normelor Euro 7 pentru autoturisme și propunerea din această lună de a reduce în continuare emisiile provenite de la camioane și autobuze. Conform lui Adolfo Urso, dacă politicienii de la Bruxelles nu vor fi lua în discuție cererile Romei de relaxare a calendarului de impunere a noilor norme de depoluare, Italia este „hotărâtă” să blocheze aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare din UE (n.n. – 2024).

„Sunt două teme importante care trebuie abordate în mod realist, oferind cetățenilor și întreprinderilor șansa reală de a se adapta în timp util”, a explicat ministrul italian.

Fără a menționa direct amânarea interzicerii comercializării de mașini cu motoare termice în 2035, Adolfo Urso a ținut să specifice că Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă a „etapelor și modalităților de tranziție către un transport ecologic”.

Mai mult decât atât, ca și colegul său Salvini, Urso a declarat că UE riscă să treacă de la „supunerea energetică” în fața Rusiei pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la „o dependență și mai serioasă” față de China pentru tehnologii verzi și materii prime.

Related posts