MINI Cooper – tradiționalism britanic

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

MINI a primit un ușor facelift și îmbunătățiri și vine de la MINI Bavaria la testele AutoReport.ro. Pentru un mai pronunțat accent british a primit blocuri optice spate în formă de Union Jack și pentru o sportivitate mai accentuată, o nouă transmisie automată.
Datorită designului modificat al farurilor circulare caracteristice, partea faţă a noilor MINI devine mai expresivă. La farurile cu halogen disponibile standard se adaugă un accent atractiv prin intermediul black panel. Stopurile au, de asemenea, un design nou în combinaţie cu farurile LED şi farurile LED adaptive. Ca o referinţă clară la originea britanică a mărcii, blocurile optice spate, dispuse vertical, de la noile MINI Hatch cu trei uşi, respectiv cu cinci uşi şi MINI Cabriolet apar acum într-un design Union Jack.
Noua generaţie însă păstrează linia clasică de design, care este completată acum cu elemente moderne și inedite. Tot parte a restilizării și transformării MINI este și noul logo.
Versiunea testată de noi, MINI Cooper este echipată cu un motor de 1,5 litri, turbo care produce 136 CP. Acest motor este combinat cu o transmisie Steptronic cu ambreiaj dublu, cu şapte trepte, disponibilă pentru modelele MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S şi MINI Cooper D. Noul tip de transmisie este caracterizat printr-o schimbare foarte rapidă a vitezelor, care permite manevre de acceleraţie extrem de sportive, fără sincope ale cuplului. Este acţionată cu ajutorul pârghiei de selecţie electronică nou proiectată.
MINI Cooper este acum mai lung și mai lat decât predecesorul. Creșterea în dimensiuni se simte la rularea mașinii, care acum stă mai bine pe șosea și în curbe.
În premieră pentru marca MINI, pe acest model sunt oferite opțional suspensii adaptive cu presetări diferite. Astfel, cei care s-au plâns până acum de rigiditatea suspensiei nu vor avea de ce să se plângă.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare).
Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Ca și la vechea generație, integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.
Clasicul hot-hatch britanic se simte foarte bine prin traficul din București fiind o adevărată sportivă de oraș. Noi am petrecut un weekend prelungit alături de el, printr-un trafic neobișnuit de liber pentru București.
Mini Cooper
0-100 km/h: 7,8 secunde
Viteza maximă: 210 km/h
L/l/î: 3.821/1.727/1.414
Masă proprie: 1.210 kg
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 136 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.480 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts