Mini Clubman Cooper – înfrumuseţarea

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

MINI Clubman a reapărut pe piaţă într-o formă mai atrăgătoare. Am apelat la Automobile Bavaria pentru a testa cea mai nouă şi mai sportivă variantă a compactei premium britanice.

Problema vechiului Mini ClubMan era că partea lui spate strica complet designul, făcând maşina indezirabilă. Acum modelul a căpătat noi forme, nu s-a departat de la ideea iniţială de Mini mai lung şi mai spaţios, iar acum, bonus, îl putem privi cu plăcere şi din spate.
Cu ajutorul Clubman, Mini intră în segmentul compactelor premium. Caroseria clasică, cu 4 uşi şi emblematicele sale uşi divizate în spate a ajuns acum să arate şi modern. Maşina este mai lungă cu 27 de centimetri decât un Mini cu 5 uşi, dar şi mai lat cu 9 cm. Cu un portbagaj de 360 de litri, acest model devine şi practic.

Dacă în partea faţă, Clubman nu este diferit de Hatchback-ul Mini, în partea spate avem noi blocuri optice, de data asta frumos desenate. De data aceasta, partea spate ale atât elemente de design cât şi aerodinamice care o fac să arate mai bine din punct de vedere estetic.
Modelul testat de noi, MINI Clubman Cooper are sub capotă un motor de 1,5 litri care dezvoltă 136 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte. Cu ajutorul acestora, MINI se mişcă foarte rapid, dar şi stă mai bine în curbe datorită encartamentului mai lat. Ni se pare că la acest model s-a lucrat mai mult la reglajul suspensiei, aceasta fiind mai confortabilă, mai ales la trecerea peste denivelări. Deşi avem un model sport, putem conduce şi în modul Green, acesta având şi o funcţie de coasting. Totul în numele reducerii consumului de combustibil.

În interior, regăsim acelaşi interior clasic al MINI, în plus, modelul de test avea pachetul MINI Excitement, care cuprinde lumini LED pentru interior şi ambientale, precum şi o proiecţie a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului atunci când se deschide şi se închide automobilul.
Sistemul Mini Connect este şi el prezent, într-un habitaclu în care pot călători destul de confortabil 5 persoane. Pe consola centrală se află frâna electrică de parcare, compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controlerul MINI şi cotiera.

Noua MINI Clubman vine şi cu o gamă largă de sisteme inovatoare de asistare a conducătorului: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, cameră pentru mers înapoi şi Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe cameră video, avertizare în caz de coliziune şi pentru pietoni cu funcţie de frânare iniţială, asistare a fazei lungi şi detectare a indicatoarelor rutiere. Pe lângă acestea, avem parte de senzaţia go-kart pe care o promit toate maşinile din gama brandului britanic.

MINI ClubMan Cooper
0-100 km/h: 9,1 secunde
Viteza maximă: 205 km/h
L/l/î: 4.253/1.800/1.441
Masă proprie: 1.395 kg
Volum portbagaj (l): 468
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 136 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 280 la 1.250 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Mini Club Test Mini Clubman (1) Test Mini Clubman (2) Test Mini Clubman (3) Test Mini Clubman (4) Test Mini Clubman (5) Test Mini Clubman (7) Test Mini Clubman (8) Test Mini Clubman (9) Test Mini Clubman (10)

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts