MG își face fabrică în Europa pentru a scăpa de taxele vamale

Da mai departe!

Producătorul chinez SAIC se află într-o asiduă căutare a unei locații pentru o uzină în Europa, iar pentru asta este dispus să plătească în plus. Motivul este dorința de a fi aproape de clienții europeni, pe care toată industria auto îi dorește.

William Wang, șeful diviziei europene a brandului MG, deținut de gigantul chinez SAIC, a mărturisit că știe că prețul unei fabrici pe care o va construi în Europa va fi mult mai mare decât dacă ar ridica acea fabrică în China. Dar chiar și în aceste condiții este interesat ca mașinile brandului să fie produse în apropiere de clienții mărcii. „Când vinzi 200.000 de mașini pe an, este timpul să construiești mașini la nivel local”, a declarat Wang într-un interviu pentru Automotive News. Compania știe că va reduce din aceste costuri prin eliminarea taxelor vamale, care astăzi sunt 10% din valoarea mașinii, și în plus va putea să reacționeze rapid la cererea pieței.

Șeful MG mai spune că o uzină europeană presupune și angajament și angajați europeni, care reprezintă un avantaj. El a confirmat că primul model care ar trebui să fie asamblat în Europa este MG4, o adevărată vedetă a pieței europene de mașini electrice. Modelul a înregistrat un volum de 30.779 unități în primul semestru al acestui an, depășind Dacia Spring și apropiindu-se de Fiat 500, ceea ce îl poziționează pe locul șase în topul celor mai vândute mașini electrice din Europa.

Marca a vândut în cele șase luni aproximativ 100.000 de automobile pe continentul european, din care o parte sunt electrice, celelalte fiind echipate cu motorizări hibrid. Volumul este mai mult decât dublu față de 2022.

MG4 este un automobil din clasa compactă, fiind concurent direct cu VW ID.3, cel mai vândut în acest moment de pe continent, pe acest segment. Modelul celor de la VW are un volum de 35.200 unități în primele șase luni ale anului, astfel că distanța dintre cele două este destul de mică.

Succesul lui MG4 se bazează pe o combinație simplă, de preț și echipamente, cea care a contribuit și la succesul Dacia din ultimii ani. MG4 este însă o ofertă imbatabilă pe piața de mașini electrice, cu un preț de circa 28.500 de euro, cu tehnologii comparabile cu cele ale europenilor și un design modern. Rivalul ID.3 de la VW costă 40.000 de euro, fiind explicabil astfel succesul chinezilor.

Chiar dacă șefii SAIC au avut discuții cu reprezentanții mai multor țări din UE, deocamdată nu au luat nicio decizie pentru viitoarea fabrică. Ei susțin că sunt preocupați atât de costurile cu prețul energiei, cât și de cele cu forța de muncă, astfel că țările din Europa de Est ar putea avea un avantaj. În același timp, faptul că marca nu și-a deschis încă reprezentanțe în această parte a UE, pune sub semnul întrebării interesul chinezilor pentru țările estice.

MG are în proprietate o fostă uzină din Marea Britanie, în care erau produse cu decenii în urmă mașinile britanice ale mărcii MG, pe care SAIC a cumpărat-o, însă uzina nu mai există, de fapt, fiind demolată. Mai mult, cele două criterii anunțate, prețul energiei și costul cu forța de muncă nu ar fi totuși bifate în acest caz, iar problemele privind taxele vamale dintre Marea Britanie și UE ar putea fi un alt obstacol.

Related posts