Mazda MX-5 – roadster pentru toată lumea

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Pentru noi Mazda MX-5 reprezintă un vis din adolescență. De la aparițiile din NFS, până la cele de pe stradă, micuțul cabrio japonez ne-a aprins imaginația. Acum iată-l la testele AutoReport.ro


Cu o cariera de 30 de ani și aflat acum la a 4-a generație, MX-5 este una dintre cele mai logevive modele de pe piața auto. Acestă generație este și cea mai frumoasă, deoarece a moștenit liniile designului KODO. Noua generație a primit însă forme mult mai tăioase, mult mai agresive, față de vechile generații. Acum micuța mașină este mai apetisantă și pentru clienții care vor o mașină sport care să impresioneze. Silueta este una a unei ultra-sportive, iar blocurile optice par venite din viitor.
Odată cu noua generație, Mazda a modernizat interiorul lui MX-5. Materialele sunt de calitate mult mai bună, la fel și finisajele. Ergonomia pe care o are la dispoziție șoferul este foarte bună, la fel și vizibilitatea, iar răspunsul direcției este unul dintre cele mai bune din segment. Conectivitatea este unul dintre atributele principale ale modelului, mulțumită sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin bluetooth a smatphone-ului și folosirea funcțiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inci, poziționat în partea de sus a consolei centrale. Menționăm și sistemul audio de la Bose care asigură un sunet de o calitate foarte bună pentru a vă convinge că interiorul este pe măsura exteriorului.
MX-5 oferă doar 2 locuri, iar în portbagaj am reușit să bag 3 cutii cu adidași. Dar cele două locuri sunt confortabile și fun. Scaunele oferă tot confortul lombar și lateral posibil, au răcire și boxe în zona tetierelor. Chiar și cu soft-top-ul coborât, muzica sau convorbirile telefonice se aud foarte bine.
Sub capotă este un motor din gama de vârf, regăsit și pe celelalte mașini Mazda: un Skyactiv-G de 2 litri, pe benzină care oferă 184 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Poate că cifrele acestea nu impresionează la o primă vedere, dar greutatea scăzută a mașinii și felul în care poate fi condusă această mașini dau senzații tari celor care preferă condusul sportiv. MX-5 este foarte manevrabilă, se lipește de asfalt și stă bine în curbe. Suficient ca să ne facă să ne-o dorim.
Mazda MX-5 este o decapotabilă sigură. Oferă multe sisteme active de siguranță, așa cum sunt avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau sistemul de avertizare pentru unghiul mort. Acestea pe lângă cameră, senzori de parcare și multe airbag-uri.

Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G Revolution
0-100 km/h: 6,5 sec
Viteza maximă: 219 km/h
L/l/î: 3.915/1.730/1.235
Masă proprie: 1.030 kg
Cilindree (cmc): 1.496
Putere (CP): 184 la 7.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 4.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts