Mazda 100 de ani – Recorduri și momente de referință

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Pentru marca japoneză Mazda, totul a început în 1931, când compania a construit primul său vehicul, un camion cu trei roți numit Mazda-Go. Toyo Kogyo Co., cum era intitulată compania Mazda în acea perioadă, urma să producă peste 50 de milioane de mașini și să-și propună să ajungă la o capacitate anuală de producție de 2 milioane de unități până în 2024. Pe parcurs, compania și-a depășit mereu limitele și a început să facă acest lucru încă de la început.

A alege ruta neconvenționalului și, de obicei, mai grea pentru a crea o experiență de condus memorabilă se află în ADN-ul fiecărui membru al echipei Mazda. Dovezile pot fi găsite în cartea recordurilor și în cronicile istorice pline de exemple în care un producător de mașini este hotărât să exceleze în a face lucrurile în propriul stil. Aceste recorduri, momente de referință și alte acțiuni legendare sunt diverse și numeroase, fiind realizate într-o varietate de situații.

O cronologie a realizărilor Mazda

1936
Mazda pornește un turneu promoțional cu cinci modele Mazda-Go (categoriile KC și DC). Începând cu Kagoshima, aproape de vârful cel mai sudic al principalului lanț insular din Japonia, expediția a demonstrat durabilitatea vehiculului pe trei roți pe 2.700km de drum secundar, acoperit de praf și noroi, ajungând în Tokyo după 25 de zile. Publicitatea a crescut vânzările considerabil, iar în 1940 Mazda a prezentat primul prototip pentru o mașină cu pasageri. Din păcate, al Doilea Război Mondial a stopat producția sedanului cu patru uși.

1945
Mazda reia producția de vehicule comerciale în Hiroshima la patru luni după ce bomba atomică a explodat peste oraș.

1960
Compania intră pe piața autovehiculelor pentru pasageri cu Mazda R360 Coupe într-o manieră demnă de Cartea Recordurilor. Fermecătorul coupe 2+2, cu o caroserie din aliaj ușor, a câștigat o cotă de 65% din segmentul micro și 15% din întreaga piață de automobile din Japoia din acel an.

1967
A fost lansată Mazda Cosmo/110S, prima mașină cu un motor rotativ dublu Wankel și a doua cu motor rotativ din lume. Cosmo a fost prima mașină cu motor rotativ care a concurat la epuizanta cursă de anduranță de 84 de ore Marathon de la Route din Nürburgring, Germania, unde a terminat pe locul patru în 1968.

1970
Mazda produce al 100.000-lea vehicul cu motor rotativ, un nivel pe care nici un competitor nu l-a atins. Mazda a vândut până acum aproape două milioane de autoturisme, vehicule comerciale ușoare și dubițe cu motoare unice.

1973
Spărgând gheața la Tokyo Motor Show, Mazda prezintă modelul avantgardist Mazda CVS. Timpuriu vremii sale în mai multe feluri, prototipul electric fără șofer a oferit o perspectivă a traficului către care ne îndreptăm.

1977
Două modele Mazda 323 călătoresc 15.000 km, de la Hiroshima până la premiera lor la Salonul Auto de la Frankfurt, în 40 de zile, fără defecțiuni tehnice – excluzând câteva pene de cauciuc – confirmând fiabilitatea noului model înainte să fie pus în vânzare.

1978
A fost introdus Mazda RX-7, un coupe sport elegant și compact. Plăcut de condus, a fost cel mai popular model cu motor rotativ din istorie cu 811.000 unități vândute pe parcursul a trei generații și a doborât multiple recorduri pe circuit. În același an, un RX-7 modificat a stabilit un record de viteză pentru clasa sa (296 km/h) la Bonneville Salt Flats.

1980s
RX-7 doboară numeroase recorduri pe circuitul de curse, câștigând printre altele peste 100 de curse IMSA, mai multe decât orice alt model cu motor cu pistoane, în timp ce a dominat clasa GTU (sub 2,5 litri) la cursa de 24 de ore de la Daytona pentru 12 ani consecutivi, din 1982 până în 1993. În 1986, o a doua generație de RX-7 atinge un nou record de viteză pentru clasa sa, de 383,7 km/h, la Bonneville.

1989
Mazda lansează MX-5, revigorând piața de roadstere clasice prin conceptul Jinba Ittai, sau „uniunea dintre călăreț și calul său”. Stabilind noi standarde pentru ingineria automobilelor ușoare și plăcerea de a conduce accesibil, roadsterul cu două locuri a fost un hit instantaneu. Acesta și-a doborât constant propriile recorduri de producție și vânzări în timp ce a câștigat sute de premii în întreaga lume și a atras o bază de fani înflăcărați. Este, de asemenea, modelul de serie cu cea mai mare prezență pe circuitul de curse din lume.

1990
Într-o continuare a călătoriei din 1977, șase modele Mazda (626s, 323s și dubițe E2200) au fost conduse din Japonia până la centrul Mazda din Germania Leverkusen. Au trebuit să treacă prin Uniunea Sovietică care în acel moment se destrăma.

1991
Una dintre cele mai mari realizări din istoria motorului rotativ a fost câștigarea cursei de 24 de ore de la Le Mans de către Mazda 787B. A fost prima victorie a unui brand japonez și singura victorie a unei mașini echipate cu un motor fără pistoane.

1993
Lansarea Mazda Xedos 9 (numită și Millenia & Eunos 800), primul model produs disponibil cu un motor cu ciclu Miller. Motorul V6 de 2,3 litri al sedanului de segment E prezintă o configurație unică combinând o valvă de admisie cu închidere întârziată cu un supercharger pentru a produce mai multă putere dintr-o deplasare mai scurtă, crescând astfel eficiența.

1995
O Mazda RX-7 din a treia generație, modificată, doboară un alt record de viteză la Bonneville, ajungând la 389km/h.

2000
Guinness World Records declară oficial că MX-5 este cea mai bine vândută mașină sport cu două locuri din istorie cu 532,000 de unități vândute. Actualizat de câteva ori de atunci, MX-5 păstrează și acum acest titlu.

2004
Mazda RX-8 cu motor rotativ continuă tradiția predecesorului său stabilind 40 de recoduri internaționale FIA pe circuitul de mare viteză de la zona de testare a autoturismelor din Papenburg, Germania.

2011
Introducerea tehnologiei Skyactiv, o varietate de motoare neconvenționale, transmisii, caroserii și șasiuri auto concepute pentru a maximiza eficiența combustibilului, performanța, siguranța și plăcerea de a conduce, alături de KODO, noul limbaj de design Mazda. Oferită mai întâi internațional cu Mazda CX-5, un crossover SUV nou, Skyactiv și KODO vor fi ulterior adaptate pentru fiecare nouă generație Mazda.

2013
Câteva Mazda3 de generație nouă repetă excursia Japonia – Germania prin Rusia, Belarus și Polonia, de această dată cu fani, jurnaliști și bloggeri care prezintă live din spatele volanului.

2013
Comunitatea de fani Mazda stabilește un nou record mondial Guinness pentru cea mai mare paradă cu mașini Mazda în care 683 de modele MX-5 s-au alăturat unui eveniment la Lelystad în Olanda, doborând recordul din 2010 cu 459 MX-5-uri din Essen, Germania.

2014
Mazda6 demonstrează puterea motorului Skyactiv-D, doborând recordul anterior pentru cea mai mare viteză medie în peste 24 de ore (221,1 km/h vs. 209,8 km/h) precum și numeroase alte recorduri FIA pentru motoare turbodiesel de 2,0 – 2,5l.

2014
Fanii Mazda înregistrează recordul mondial pentru cele mai multe mașini MX-5 la un eveniment. 1.934 de mașini din America de Nord participă la un spectacol auto pe pista Mazda din Salinas, California.

2016
MX-5-ul cu numărul 1 milion, un model din a patra generație, rulează pe linia de asamblare în uzina Ujina nr. 1 din Hiroshima. Soft-top-ul roșu a pornit apoi într-un turneu mondial în timpul căruia va strânge semnăturile a aproximativ 200.000 de fani.

2018
Producția Mazda a atins un alt moment de referință prin cele 50 de milioane de modele fabricate în Japonia. Noi ținte importante de producție sunt inevitabile deoarece Mazda își propune să crească capacitatea globală anuală la 2 milioane de unități până în 2024.
2018
Mazda arată agilitatea pe gheață a versiunii AWD a popularului său CX-5 pe Lacul Baikal înghețat, după ce a devenit primul producător de automobile care a obținut permisiunea oficială de a merge în Siberia și de a traversa cel mai adânc și bătrân lac din lume.

2019
Cu adevărat în elementul său, o primă generație MX-5 înregistrează recordul pentru cele mai multe viraje în 12 ore. Cele 2.900 de curbe, realizate într-o noapte ploioasă pe drumul Glaciar Kaunertal din Alpii austrieci, au fost mai mult decât dublul precedentului RID Rekord Institute pentru Germania.

2019
Lansarea Skyactiv-X. Primul motor pe benzină cu aprindere prin compresie cotrolată cu scânteie din lume combină eficiența remarcabilă a unui motor diesel în ceea ce privește combustibilul și cuplul cu liniaritatea, elasticitatea și răspunsul prompt al unui propulsor pe benzină Skyactiv-G.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts