Mașinile hibride și electrice au ajuns anul trecut la 48% din noile înmatriculări din UE

Da mai departe!

În 2023, 10,7 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate în UE, conform datelor Eurostat. Dintre acestea, autoturismele pe benzină pură aveau cea mai mare pondere (34,5%), urmate de autoturismele hibride pe benzină și electrice fără acumulator (21,1%), autoturismele electrice doar cu baterie (14,5%) și autoturismele diesel pure (14,3%). În 9 țări din UE, ponderea autoturismelor hibride și electrice în înmatriculările noi a depășit 50% în 2023. În România, 63% au fost vehicule pe benzină.

După creșterea rapidă a înmatriculărilor de autoturisme electrice doar cu baterie între 2013 și 2023, ponderea combinată a tuturor autovehiculelor hibride și electrice doar cu baterie în 2023 va fi egală cu cea a autoturismelor pur pe benzină și pur diesel (48,3% vs. 48,8%).

Cea mai mare pondere a autoturismelor hibride și electrice în Finlanda

În 9 țări din UE, ponderea autoturismelor hibride și electrice în înmatriculările noi a depășit 50% în 2023. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Finlanda (78%), cu 44% hibride și 34% electrice, Suedia (69%), cu 30% hibride și 39% electrice, și Țările de Jos (68%), cu 37% hibride și 31% electrice.

În schimb, Bulgaria a înregistrat cea mai mică pondere, cu 7%, urmată de Cehia (20%) și Croația (28%).

În 2023, cele mai mari ponderi ale autovehiculelor pe benzină (inclusiv hibride) în rândul noilor înmatriculări au fost înregistrate în Cipru (91,6%), Bulgaria (79,1%), Slovacia (79,0%), Lituania (76,4%), Ungaria (75,7%) și Estonia (75,5%), cu ponderi ridicate și în Slovenia (74,9%), Croația (73,5%), Spania (72. 6%), Malta (69,9%), Belgia (69,5%), Cehia (69,2%), Letonia (68,8%), Franța (68,0%), Țările de Jos (67,4%), Italia (64,2%), Polonia și România (ambele 63,0%), Portugalia (61,6%), Finlanda (59,7%), Luxemburg (56,6%), Germania (56,3%), Irlanda (55,8%), Danemarca (55,1%), Austria (54,5%) și Suedia (50,4%).

Related posts