Luca de Meo, Renault: „Horse are deja opt clienți pentru produsele sale, doi dintre aceștia fiind Nissan și Mitsubishi”

Da mai departe!

În cadrul conferinței de presă pentru anunțarea noilor coordonate de colaborare din Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi, Luca de Meo, CEO al companiei franceze a anunțat că divizia Horse, din care fac parte și uzinele din Mioveni, are deja opt clienți, informează LifeNews.ro

Așa cum este deja cunoscut, reorganizarea grupului Renault, anunțată anul trecut, implică crearea unei divizii – denumită Horse – care va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înființare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de cinci milioane de unități anual.

Această entitate de sine stătătoare va avea o acoperire și o activitate la nivel global cu 17 uzine care vor deservi 130 de piețe, cinci centre de cercetare & dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud cu un total de 3.000 de ingineri, 19.000 de angajați în total pe trei continente.

Într-o discuție purtată cu la finalul anului trecut cu un grup restrâns de jurnaliști români, Denis le Vot, directorul executiv al mărcii Dacia la nivel global, declara pentru LifeNews.ro că în România, compania denumită deocamdată Horse va prelua părți din două activități: cea de inginerie și cea de producție a motoarelor.

„În zona de inginerie (n.n. – RTR) vorbim despre 450 de angajați dintr-un total de 1.700. Iar la uzina de motoare și cutii de viteze circa 1.500 în care intră atât cei de la producție, cât și cei de la verificarea calității și așa mai departe. Vorbim despre oameni implicați în activitatea desfășurată la uzinele de motoare și cutii de viteze din Mioveni. În total, noua companie Horse va prelua ceva mai puțin de 2.000 dintre actualii angajați ai Renault din România”, a explicat Denis le Vot.

Nissan și Mitsubishi nu vor intra în proiectul Horse, dar sunt printre cei, cred, opt clienți pe care îi avem deja (n.n. – pentru această divizie de motoare termice și sisteme hibride de propulsie) încă de la început, dar vă pot asigura că vor beneficia de o productivitate crescută și de sinergiile generate această întreprindere. Deci vor primi motoare la la un preț foarte bun”, a declarat șeful grupului Renault, Luca de Meo, la o conferință la care au participat și Jean-Dominique Senard, președinte al grupului Renault și al Alianței, Makoto Uchida, președinte și CEO al Nissan Motor Corporation, și Takao Kato, președinte și CEO Mitsubishi Motors.

Având în vedere că divizia Horse are deja un partener important – grupul chinez Geely, și încă încearcă să aducă în afacere o companie din zona energiei care să dezvolte combustibili alternativi – probabil Aramco, alături de mărcile Renault, Dacia, Nissan și Mitsubishi, alți clienți pentru motoarele și cutiile de viteze produse inclusiv în România, la Mioveni, ar putea fi mărci precum Infiniti ( parte a grupului Nissan), Volvo, smart sau Lotus (subsidiare ale grupului Geely).

Deși, aparent, producția de motoare termice și cutii de viteze pentru acestea este una fără viitor având în vedere curentul electrificării, Denis le Vot a explicat anterior că propulsia termică „nu este moartă. Noi credem că în 2030 încă vor reprezenta jumătate din piața europeană, iar după 2035, prin 2040, vor reprezenta circa 50% din vânzările de pe piața mondială. Noi, grupul Renault, producem în prezent circa 2,5 milioane de motoare. Geely tot cam atâtea. Deci avem aceeași dimensiune din acest punct de vedere.

Noi facem motoare mai mici, ei fac unele mai mari. Avem zone de desfacere diferite și împărțim aceeași logică. Și ei, ca și noi, avem de făcut investiții majore în trecerea la propulsia electrică și, în același timp, trebuie să producem motoare termice de înaltă clasă. Dacă pui la un loc ambele divizii de producție a motoarelor – Renault și Geely – ajungi la circa cinci milioane de unități produse. Asta înseamnă cu totul altceva decât 2,5 milioane și o «geografie» la scară mică. Ideea noastră este să dăm naștere unui campion care să colaboreze și să investească împreună în tehnologiile viitorului.

În trecut, producătorii de mașini se specializaseră în orice, de la anvelope, până la alte componente. Acum a venit vremea să ne axăm pe volum pentru a acoperi costurile de producție. E nevoie de foarte mulți bani ca să dezvolți un nou motor. Credem, și proiectul astfel este gândit, că majorarea volumului producției ne va ajuta să acoperim costurile majore. Să avem produse competitive și să investim în viitor. Luați în calcul că aceste costuri nu înseamnă doar dezvoltarea și producția motorului, ci și echipamentele din uzine, componentele achiziționate, angajații, etc. În acest context, să poți produce cinci milioane de motoare în loc de 2,5 milioane înseamnă o diferență importantă”.

Related posts