Hyundai IoniQ – Viziunea coreeană asupra viitorului

Hyundai IONIQ Hybrid (26)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Hyundai vine în sfârșit pe piața europeană cu o mașină eco serioasă. Este vorba despre IoniQ, o hibridă care a venit la testele AutoReport.ro pentru un drum București-Constanța și retur.

Spre deosebire de alți producători care oferă variante hibride ale unor modele deja consacrate, Hyundai a hotărât să proiecteze un model eco de sine stătător. Astfel, Ioniq a ajuns să aibă un design futurist, dar și un coeficient aerodinamic de 0.24. Blocurile optice de dimensiuni mari încorporează lumini de zi de tip LED și faruri Bi-Xenon. Grila frontală are în interiorul ei senzorul radar al sistemului pilot automat (SCC), precum și clapete active, care optimizează fluxul de aer urmând linia caroseriei, pentru îmbunătățirea performantelor aerodinamice.
În spate, spoilerul este integrat în lunetă, pentru un coeficient aerodinamic mai bun. Blocurile optice spate, folosesc și ele tehnologie LED pentru o mai bună eficiență energetică.
Designul unic al exteriorului continuă și în habitaclu, acolo unde Ioniq ne întâmpină cu unele dintre cele mai bune materiale văzute la Hyundai. Spațiul interior este utilizat eficient.
Ecranul LCD aflat pe consola centrală, permite afisarea informatiilor necesare conducatorului auto. Modelul Ioniq dispune de incarcator wireless, dar si de elemente de conectivitate precum Apple CarPlay, Android Auto si Servicii Live.
Sub mașină (da, am scris bine) se află un lanț cinematic hibrid format dintr-un motor pe benzină, unul electric alimentat de acumulatori litiu-ion polimer cuplate la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Motorul pe benzină numit Kappa 1.6 GDi produce 105, iar cel electric produce 43,5 CP și un cuplu de 170 Nm fiind alimentat cu un acumulator de 1.56 kWh situat sub bancheta din spate.
Am testat Hyundai Ioniq în București, dar și pe A2 într-un drum spre Constanța. Cei 141 CP oferiți de această hibridă sunt mai mult decât suficienți pentru rularea pe autostradă. În plus, consumul de combustibil este unul foarte mic: de doar 4 litri la 100 km.
Dinamica vehiculului este una foarte bună, Ioniq este un vehicul foarte stabil, mai ales datorită așezării joase a acumulatorului. Centrul de greutate este foarte jos, iar asta ajută mai ales în viraje. Suspensiile sunt confortabile, chiar și pentru primii kilometri din A2 care sunt cam plini de denivelări.
Ioniq a primit calificativul maxim de cinci stele la testele Euro NCAP. Modelul a obtinut rezultate foarte bune la a patru categorii: pasageri adulți, pasageri copii, pietoni și sisteme de siguranță. La acest capitol am descoperit la bord sisteme precum asistența la parcare inteligentă, cruise control adaptiv, lane assist, recunoașterea semnelor de circulație și chiar frânarea automată la detectarea unor obstacole în calea mașinii,

Hyundai IoniQ Hybrid 1.6 Highway

0-100 km/h: 10,9 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.470/1.820/1.450
Masă proprie: 1.445 kg
Volum portbagaj (l): 550
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.580
Putere (CP/rpm): 105 la 5.700
Cuplu maxim (Nm/rpm): 147 la 4.000
Motor electric: 44 CP
Cuplu: 170 Nm
Putere (CP): 141 combinată
Consum mediu: 4l/100 km
Transmisie – automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts