Hyundai i20 – saltul între generații

Hyundai i20 test (7)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Niciodată nu am mai văzut în clasa subcompactă un salt atât de mare între generații precum am remarcat la noul Hyundai i20. Coreenii mizează pe un design plăcut, o platformă îmbunătățită și o mașină care a încântat echipa Autoreport.ro.

Cea mai recenta interpretare a filosofiei de design “sculptura fluida 2.0″, noua versiune a modelui i20 a fost conceputa in cadrul Centrului de Design din Europa al Hyundai Motor. Echipa de designeri a oferit partii frontale a modelului, un aspect indraznet, cu grila hexagonala, cromata pozitionata mai jos, atat din ratiuni estetice, cat si tehnice. O grila orizontala, ingusta uneste cele doua blocuri optice, care includ proiectoare cu functie dubla: lumini de zi si lumini de pozitie cu tehnologie LED.
Sub capotă există un motor pe benzină cu o cilidree ciudată. Având o capacitate de 1,25 litri. propulsorul denumit „Kappa” cu patru cilindri, dezvolta 84 CP. Motorul nu are turbină, dar se simte destul de energic, mai ales în combinație cu transmisia manuală care, deși are 5 trepte este bine etajată.
Sprintenă în oraș și destul de utilă la viteze de autostradă, i20 este acum și mai stabilă și are un comportament dinamic mai bun. Se vede diferența adusă de folosirea noii platforme.
Construit pe o platforma nouă, ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm. De acest spațiu beneficiază cel mai mult pasagerii din interior. i20 poate acomoda fără probleme 4 pasageri, chiar 5 dacă cei din spate sunt prieteni ai dietelor. Spațiul în portbagaj a sporit și el, Capacitatea a fost marită cu 10%, noul model are acum 326 de litri.
Și în interior am observat schimbare, materialele folosite sunt mai moi, iar designul nu mai este așa monoton ca la precedenta generație. Sistemul audio oferă conectivitate bluetooth, USB și auxiliar.
i20 dispune de tehnologii care nu se regăsesc în echiparea multor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare. Fiecare nou model este echipat în standard atât cu sistem de management al stabilității vehiculului cât și cu program electronic de stabilitate, care acționeaza împreună pentru a reduce patinarea și derapajul roților și pierderea controlului autovehiculului în condiții de aderență redusă.
Pentru vizibilitate optimă, noul i20 beneficiază de faruri adaptive, cu funcție de iluminare în viraje. În plus, tehnologia standard pentru versiunile de echipare i20 disponibile în România include și șase airbag-uri.

Hyundai i20 1.25 84 CP
0-100 km/h: 13,1 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
Dimensiuni: L/l/î 4.035/1.734/1.474
Masă proprie: 1.042 kg
Volum portbagaj: (l) 301
Cilindree: (cmc) 1.248
Putere: (CP) 84 la 6.000 rpm
Cuplu maxim: (Nm) 122 la 4.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Urmărește AutoReport.ro și pe Facebook

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts