Hyundai Elantra – seriozitate asiatică

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Hyundai Elantra a ajuns la o nouă generație și a sosit la testele AutoReport.ro. Modelul deși arată ca unul complet nou, este doar faceliftul generației a 6-a.
Elantra vine acum cu un design îndrăzneț și mai apropiat de cel al modelelor destinate piețelor din Orientul Îndepărtat. Hyundai a renunțat la limbajul de design Fluidic Sculpture în detrimentul unui design mai pragmatic și mai apropiat de cel al unui coupe. A rezultat un sedan care arată destul de bine, dar care vine cu niște unghiuri mai neobișnuite.
În partea frontală sunt schimbări majore la nivelul capotei, în timp ce spoilerul, grila și blocurile optice sunt noi. În partea din spate au fost redesenate portbagajul, spoilerul, iar blocurile optice spate sunt cu LED.
Sub capota modelului de test, Hyundai a plasat un clasic motor pe benzină de 1,6 litri și 128 CP cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Aceasta face schimbarea vitezelor destul de lin, oferind o călătorie confortabilă și putere suficientă celor care nu sunt pasionați de condus sportiv. Comportamentul dinamic al mașinii este unul decent, iar direcția destul de precisă.
În interior, schimbările sunt mai discrete, dar îmbunătățirile sunt consistente. Consola centrală are acum o ergonomie mai bună, fiind repoziționate gurile de ventilație, dar și comenzile sistemului audio și ale climatizării. Panoul de instrumente a fost, de asemenea, redesenat și noi spații de depozitare au fost create în habitaclu. Sistemul de infotainment pe modelul de test vine cu un ecran tactil de 7 inchi și are suport pentru Android Auto și Apple CarPlay, ceea ce permite integrarea optimă a telefonului mobil cu sistemul de infotainment al mașinii. Cinci persoane pot călători în condiții bune cu noul Elantra, într-un cockpit cu design curat și interesant, dar și cu materiale decente.
În ceea ce privește cele mai avansate sisteme de siguranță prezente la bord, avem frânare automată cu detecția pietonilor, avem sisteme de asistență la părăsirea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptiv și camere care citesc semnele de circulație. Pentru cei care au dificultăți la parcare, modelul de test vine echipat cu opționale precum camera de marșarier și, bineînțeles, senzori.

Hyundai Elantra 1.6 Exclusive
– 0-100 km/h: 11,6 secunde
– Viteza maximă: 195 km/h
– L/l/î: 4.620/1.800/1.450
– Masă proprie: 1.325 kg
– Volum portbagaj (l): 458
– Cilindree (cmc): 1.591
– Putere (CP): 128 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 155 la 4.850 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts