Hyundai Elantra – nouă generație europenizată

hyundai_elantra_test-17
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Hyundai Elantra este la a șasea generație și a sosit din nou la testele AutoReport.ro. Sedanul coreean este acum gata de o nouă luptă pe un segment în care concurența nu este chiar atât de acerbă, cel al sedanurilor de clasă C.

Într-o piață în care sedanurile sunt foarte populare, cum este cea românească, Elantra are toate șansele să se vândă bine. În plus, la fel ca și generația precedentă, actualul model arată foarte bine. Liniile coreene parcă s-au mai europenizat un pic pe actualul model, iar partea față a evoluat frumos amintind mai degrabă de un design al unui nivel german. Acesta este un lucru foarte bun, deoarece noua Elantra se deosebește acum foarte bine de i40.
Silueta laterală pare a unui coupe, iar în partea spate blocurile optice redesenate au acum și o semnătură luminoasă specifică.
Dar să trecem la cea mai importantă noutate a acestei generații, disponibilitatea unui motor diesel în gamă.
Sub capotă se află un motor 1.6 CRDI care dezvoltă o putere maximă de 136 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Puterea este suficientă pentru un sedan compact, iar consumul ne-a făcut să ne dorim această mașină ca una de zi cu zi.
În interior este suficient loc pentru 5 persoane, scaunele sunt destul de confortabile, dar pentru cele din față am fi preferat un suport lateral mai bun. Designul este reușit și aici, materialele s-au îmbunătățit semnificativ. Postul de conducere este unul ergonomic iar comenzile din consola centrală sunt orientate către șofer. Noi ne-am fi dorit un display mai mare decât ceea ce am găsit pe modelul de test.
Modelul vine cu un sistem ESP în standard, cu șase airbaguri și cu senzori de monitorizare a pneurilor. Pe ecranul de 5 inch al sistemului multimedia putem vizualiza și camera de marșarier, iar modelul de test vine echipat cu senzori de parcare.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Highway
– 0-100 km/h: 10,5 secunde
– Viteza maximă: 190 km/h
– L/l/î: 4.570/1.800/1.450
– Masă proprie: 1.315 kg
– Volum portbagaj (l): 458
– Cilindree (cmc): 1.582
– Putere (CP): 136 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts