Hyundai a prezentat noul i20 N, model inspirat de i20 WRC

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Hyundai prezinta i20 N, cel mai recent model al diviziei de performanta N, care ofera clientilor o experienta sportiva la volan. i20 N are ca sursa de inspiratie i20 WRC, un autovehicul pentru circuit care are la baza versiunea standard i20. Pana in acest moment, Hyundai a avut un parcurs de succes, cu un total de 17 victorii obtinute in competitiile internationale de raliuri, printre care si titlul de campion mondial la constructori in WRC 2019.

i20 N prezinta un aspect impunator, inspirat de limbajul global Hyundai „Sensuous Sportiness”. Partea frontala este dominata de prizele de aer de dimensiuni mari, adaptate motorului turbo si sistemului de racire a franelor. In plus, accentele in nuanta Tomato Red, care se extind pana la spoilerele laterale, precum si in partea din spate, subliniaza dimensiunile generoase.

Spoilerul, inspirat din domeniul motorsport, sporeste performanta aerodinamica a modelului, oferind o experienta placuta de condus in orice conditii, dar si stabilitate la viteze mari. Bara de protectie incorporeaza farurile de ceata cu forma triunghiulara, utilizate si pentru modelele i30 N si i30 Fastback N. In plus, potentialul de inalta performanta al motorului este subliniat de sistemul de evacuare.

Dinamismul designului este evidentiat si de farurile frontale cu LED, dar si de stopurile fumurii cu  aspect de diamante negre. Jantele de 18 inchi cu finisaj gri mat si etrierele de frana personalizate cu logo-ul N accentueaza valentele sportive ale autovehiculului.

Clientii pot alege intre sase culori de caroserie, printre care si Performance Blue (dedicata exclusiv modelelor N), disponibila optional cu plafon Phantom Black.

Culori de caroserie:

  • Performance Blue (optional cu plafon Phantom Black)
  • Intense Blue (optional cu plafon Phantom Black)
  • Polar White (optional cu plafon Phantom Black)
  • Sleek Silver (optional cu plafon Phantom Black)
  • Brass (optional cu plafon Phantom Black)
  • Phantom Black

i20 N ofera un habitaclu high-tech specific modelelor gamei N. Printre dotarile care contribuie la aceasta experienta se numara scaunele sport cu tetiere integrate, volanul si schimbatorul de viteze personalizate cu logo-ul N, dar si pedalierul sport cromat. Instrumentarul digital de bord si ecranul AVN integreaza afisajul LED, care indica modificarile turatiilor in functie de performanta de condus, oferind detalii despre variatiile temperaturii uleiului de motor.

Noul motor disponibil pentru i20 N

i20 N este echipat cu un motor GDi de 1,6 litri cu turbocompresor, asociat unei transmisii manuale in sase trepte (6 MT). Motorul face parte din noua generatie de propulsoare disponibile pentru gama Hyundai din Europa si dezvolta 204 CP si cuplu maxim de 275 Nm. Avand o greutate de doar 1.190 kg, la fel ca versiunea i20 WRC, raportul putere – greutate este unul dintre cele mai performante din aceasta clasa. i20 N atinge viteza maxima de 230 km/ h si ajunge de la 0 la 100 km/ h in doar 6,7 secunde. Propulsorul asigura un raspuns rapid al acceleratiei, pentru o experienta placuta de condus atat pe drumurile publice, cat si pe circuit. i20 N livreaza cuplul maxim intre 1.750 si 4.500 rpm si atinge puterea maxima intre 5.500 si 6.000 rpm. Sistemul turbo este racit cu ajutorul unui intercooler, dar si cu ajutorul sistemului de recirculare a apei in motor.

Motorul de 1,6 T-GDi foloseste noua tehnologie CVVD (Continuously Variable Valve Duration) pentru a optimiza consumul de combustibil. Sistemul CVVD regleaza durata de deschidere si de inchidere a valvelor in functie de conditiile de condus, asigurand astfel o crestere a performantelor si o imbunatatire cu 3% a consumului de combustibil.

Transmisia manuala cu sase trepte (6 MT) a fost conceputa special pentru versiunea i20 N, pentru a rezista la cuplu si la turatii mai mari, dar si pentru a functiona optim cu sistemul „Launch Control”. i20 N poate fi echipat si cu diferentialul „N Corner Carving”, un diferential cu alunecare limitata (m LSD), care controleaza puterea transmisa rotilor din fata, pentru tractiune optima si pentru aderenta imbunatatita in viraje.

Sistemul „N Grin Control” dispune de cinci moduri de condus, oferind astfel clientilor numeroase posibilitati de personalizare: Normal, Eco, Sport, N si N Custom. Aceste moduri de condus ajusteaza parametrii motorului, sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC), sunetul de evacuare si directia, pentru a le optimiza in functie de conditiile de deplasare. In modul N Custom conducatorii auto pot selecta setarile Eco, Normal, Sport si Sport+, pentru fiecare componenta, in functie de preferinte si de conditiile de deplasare. Pentru o experienta placuta de condus, sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC) poate fi actionat in trei etape: Pornit, Sport si Dezactivat.

La fel ca i30 N, i20 N dispune de numeroase dotari care contribuie la maximizarea performantelor. „Rev Matching” sincronizeaza motorul cu arborele de iesire si poate fi activat prin intermediul unui buton disponibil pe volan. Prin intermediul sistemului „Launch Control”, motorul si controlul tractiunii sunt optimizate pentru o accelerare rapida, cu start de pe loc la fel ca in raliuri.

Printre dotarile inspirate din lumea sporturilor cu motor se numara si un generator de sunet electronic (un sistem variabil de control pentru sunetul evacuarii), un sistem de calibrare pentru cei care doresc sa franeze cu piciorul stang si un indicator care ofera informatii despre gradul de uzura a placutelor de frana. De asemenea, i20 N este echipat cu pneuri de inalta performanta Pirelli P-Zero (215/ 40 R18) personalizate cu „HN” (Hyundai N).

Inginerii Hyundai au rafinat sasiul, suspensiile, franele si directia modelului de serie i20, pentru un comportament rutier agil si pentru un plus de manevrabilitate. Sasiul a fost consolidat in 12 puncte diferite, pentru a asigura o capacitate de functionare sporita, indiferent de conditiile meteo sau de tipul de carosabil. In comparatie cu modelul de serie, discurile frontale de frana sunt cu 40 mm mai mari, pentru o franare eficienta in orice conditii.

Noul sistem de servodirectie asistata electric (C-MDPS) contribuie la imbunatatirea manevrabilitatii si a stabilitatii in viraje.

Printre sistemele de siguranta Hyundai SmartSense se numara: sistemul de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni si biciclisti; sistemul inteligent de avertizare asupra limitei de viteza; sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare sau sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Pachetul de siguranta Hyundai SmartSense conține: Sistem de avertizare la coliziunile frontale (FCW); Sistem de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni si biciclisti (FCA); Sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW); Sistem de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA); Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW); Sistem inteligent de avertizare asupra limitei de viteza (ISLA); Sistem de atentionare a conducatorului auto incl. sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA) (DAW+); Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA); Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA); Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW) și Sistem de asistenta pentru parcarea cu spatele (RVM).

i20 N dispune de „Performance Driving Data”, un sistem de monitorizare care contribuie la imbunatatirea performantelor conducatorului auto pe circuit. Acesta salveaza si furnizeaza informatii despre modul de condus, inclusiv detalii despre putere, cuplu si sistemul turbo. In plus, integreaza (optional) functia de cronometru pentru masurarea timpului pe tur.

Hot hatch-ul este dotat optional cu sistem de navigatie cu ecran tactil de 10,25 inchi. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay & Android Auto si dispune de cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink, care include functii precum „Last Mile Navigation” si „Connected Routing”. Mai mult, clientii pot beneficia de serviciile Hyundai LIVE.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts