Herbert Diess va continua să conducă Volkswagen de la dieselgate spre un viitor electric

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Grupul auto german Volkswagen a anunţat joi că directorul general Herbert Diess va rămâne în continuare în postul de CEO, un anunţ oficial care pune capăt mai multor săptămâni de incertitudini cu privire la viitorul CEO, transmite Reuters.

De asemenea, grupul a publicat un nou plan cincinal conform căruia cheltuielile pentru automobile electrice vor fi majorate cu 50%.

Viitorul lui Herbert Diess era sub semnul întrebării după ce acesta a intrat în conflict cu sindicatele de la Volkswagen, nemulţumite de declaraţiile lui Herbert Diess privind posibilitatea eliminării mai multor mii de locuri de muncă în tranziţia grupului spre automobilele electrice.

Joi, însă, Volkswagen a dat publicităţii un comunicat conform căruia Herbert Diess va rămâne directorul general al grupului. În plus, Diess va primi şi o serie de noi atribuţii precum cea de responsabil pentru Cariad, divizia de software a grupului auto german.

De asemenea, Rolf Brandstaetter, cel care anul trecut a fost numit director la VW, principala marcă din cadrul grupului Volkswagen, se va alătura boardului companiei şi va conduce o nouă divizie intitulată Volkswagen Passenger Cars de la 1 ianuarie. În plus, începând din luna august a anului următor, Brandstaetter va prelua responsabilităţile pentru operaţiunile Volkswagen din China, cea mai mare piaţă a grupului, pentru care în prezent este responsabil Herbert Diess.

„Am luat decizii importante şi am găsit răspunsuri bune pentru a face Volkswagen pregătit pentru viitor”, a declarat preşedintele consiliului de supervizare de la Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, într-o conferinţă de presă.

„Nu pot să mă plâng de lipsă de responsabilităţi”, a declarat la rândul său Herbert Diess.

Separat, consiliul de supervizare de la Volkswagen a prezentat un nou plan de investiţii pe cinci ani, conform căruia grupul german va investi în total 159 de miliarde de euro pentru electrificarea mai multor uzine din Europa în perioada 2022-2026, comparativ cu 150 de miliarde de euro în perioada 2021-2025. În ceea ce priveşte cheltuielile pentru vehiculele pe baterie, Volkswagen intenţionează să îşi majoreze cheltuielile cu aproximativ 50% până la 52 miliarde de euro până în 2026. 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts