Marca testează în prezent 13 vehicule cu energie nouă pentru certificarea europeană, chinezii deja își fac intrarea în Europa cu câteva mărci ce promit inițial gamă de mașini electrice.
Geely caută un loc pentru a înființa o mare facilitate de producție în Europa, deși a avertizat că nu s-a angajat încă pe deplin în acest plan.
La fel ca mulți alți producători auto chinezi, Geely este dornic să își extindă prezența pe piețe noi, iar Europa reprezintă o opțiune atractivă. În timp ce vorbea recent la Frankfurt, Germania, vicepreședintele Geely Auto Group, Li Chuanhai, a fost întrebat dacă brandul va construi o fabrică în regiune. „Nu este 100% sigur încă”, a răspuns el.
Totuși, se știe că Geely a avut discuții extinse cu guvernul polonez la începutul acestui an. Ministrul adjunct al fondurilor de dezvoltare și politicii regionale, Jan Szyszko, a declarat că fie o nouă fabrică de vehicule electrice va fi construită în țară pentru a fabrica și vinde vehicule electrice localnicilor, fie o nouă fabrică va fi amplasată într-o altă țară din UE, dar vehiculele vor fi totuși vândute în Polonia. Este evident care dintre aceste două opțiuni este preferabilă pentru țară.
Stadiul actual al acestor discuții este neclar, însă sursele spun că guvernul polonez nu vede Geely ca un partener ideal. Potrivit lui Li de la Geely, compania are „multe posibilități” în extinderea sa în Europa.
Directorul executiv european al brandului Lynk & Co, deținut de Geely, Nicolas Appelgren, a declarat pentru Reuters că marca cercetează activ locații în întreaga Europă, fără a oferi detalii suplimentare.
Recent, Geely a deschis o nouă bază la Frankfurt, unde va testa și dezvolta 13 vehicule cu energie nouă pentru a vedea cum se comportă și cum respectă standardele de certificare europene.
În aprilie, gigantul auto chinez Chery a anunțat că va produce vehicule electrice cu baterie la o fabrică din Barcelona, Spania. Mașinile vor fi produse într-o fabrică operată anterior de Nissan, printr-un parteneriat cu Ebro-EV Motors. Chery plănuiește să producă 50.000 de vehicule pe an până în 2027 și 150.000 de unități până în 2029.