Ford realizează că nu e Tesla și renunță la vânzările în sistem agenție

Da mai departe!

După ce amânase introducerea sistemului de vânzări de tip agenție, Ford a decis să renunțe la acest sistem de vânzări, care ar fi permis controlul mai bun al prețurilor, dar ar fi pus o presiune pe rețeaua de dealeri.

Ford s-a numărat printre companiile care au luat în calcul și și-au făcut planuri cu sistemul de distribuție de tip agenție, în locul dealerilor actual care funcționează cu stocuri proprii, dar se pare că testele și calculele nu au condus la rezultatele dorite.

Sistemul de vânzări de tip agenție funcționează pe bază de comision pentru fiecare vânzare, în condițiile în care lista de prețuri este cea stabilită de producător, iar reducerile ocazionale sunt excluse, dacă nu sunt acordate de fabrică. Pentru un dealer din rețea marele avantaj este faptul că nu mai este nevoit să investească în stocuri, dar pierde orice control al pieței, începând de la stabilirea prețurilor și terminând cu marja de profit.

Ford a testat acest sistem în Olanda și își propusese să-l extindă pas cu pas și în celelalte țări. Apoi a anunțat că va amâna introducerea lui pentru câțiva ani, până în 2026. Acum însă un nou anunț precizează că Ford va folosi un nou sistem.

Anna Lena Strigel, cea care coordonează vânzările Ford pentru divizia Model e în Europa, adică tot ce înseamnă mașini electrice, a avansat în presa britanică termenul de „franciză avansată” care va înlocui modelul de tip agenție. Nu este foarte clar ce înseamnă acest model, dar el se armonizează cu planurile Ford de a vinde doar automobile electrice în Europa, în viitor.

Mai multe companii auto din Europa au întâmpinat dificultăți în implementarea planurilor de trecere la modelul de tip agenție, în special din cauza opoziției dealerilor, care pierd din mână un instrument important strâns legat de profiturile lor, și anume prețul.

Apariția curentului de vânzări de tip agenție în industria auto europeană a fost adus de trecerea la propulsia electrică și de nevoia de control mai mare al prețurilor, pentru mașinile care au costuri foarte mari de producție și au nevoie de marje de profit foarte bine controlate.

Atât Stellantis, cât și BMW și Jaguar Land Rover și-au amânat planurile pentru acest model de business.

Related posts